** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Apr 6, 2018

Aku Ingin Bersama Selamanya

Aku Ingin Bersama Selamanya

Ketika tunas ini tumbuh, 
serupa tubuh yang mengakar.
Setiap nafas yang terhembus adalah kata. 
Angan, debur dan emosi bersatu dalam jubah berpautan. 
Tangan kita terikat… Lidah kita menyatu… 
Maka setiap apa yang terucap adalah sabda pendita ratu. 
Hahhh... Di luar itu pasir… Di luar itu debu… 
Hanya angin meniup saja lalu terbang hilang tak ada. 
Tapi kita tetap menari, menari cuma kita yang tahu. 
Jiwa ini tandu… Maka duduk saja… 
Maka akan kita bawa ... Semua… 
Karena kita adalah satu.

Tentang seseorang

Tentang Seseorang

Ku lari ke hutan, kemudian menyanyiku
Ku lari ke pantai, kemudian teriakku
Sepi-sepi dan sendiri
Aku benci
Aku ingin bingar,
Aku mau di pasar
Bosan Aku dengan penat,
Dan enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika Ku sendiri
Pecahkan saja gelasnya biar ramai, 
biar mengaduh sampai gaduh,
Ada malaikat menyulam jaring laba-laba belang di tembok keraton putih,
Kenapa tak goyangkan saja loncengnya, biar terdera
Atau aku harus lari ke hutan lalu belok ke pantai?

batas

Semua perihal diciptakan sebagai batas
Membelah sesuatu dari sesuatu yang lain
Hari ini membelah membatasi besok dan kemarin
Besok batas hari ini dan lusa
Jalan-jalan memisahkan deretan toko dan perpustakaan kota,
bilik penjara, dan kantor wali kota,
Juga rumahku, dan seluruh tempat di mana pernah ada kita
Bandara dan udara memisahkan New York dan Jakarta
Resah di dadamu dan rahasia yang menanti di jantung puisi dipisahkan kata
Begitu pula rindu
Antar pulau dan seorang petualang yang gila
Seperti penjahat dan kebaikan dihalang ruang dan undang-undang
Seorang ayah membelah anak dari ibunya dan sebaliknya
Atau senyummu dinding di antara aku dan ketidakwarasan
Persis segelas kopi tanpa gula pejamkan mimpi dari tidur
Apa kabar hari ini?
Lihat tanda tanya itu
Jurang antara kebodohan dan keinginanku memilikimu sekali lagi…

created by Rangga AADC 2

Ketika Ada Yang Bertanya Tentang Cinta

Ketika aku bertanya kepadamu tentang cinta
Kau melihat langit membentang lapang
Menyerahkan diri untuk dinikmati, tapi menolak untuk dimiliki
Ketika kau bertanya kepadaku tentang cinta,
Aku melihat nasib manusia
Terkutuk hidup di bumi
Bersama jangkauan lengan mereka yang pendek
Dan kemauan mereka yang panjang
Ketika aku bertanya kepadamu tentang cinta,
Kau bayangkan aku seekor burung kecil yang murung
Bersusah payah terbang mencari tempat sembunyi
Dari mata peluru para pemburu
Ketika kau bertanya kepadaku tentang cinta
Aku bayangkan kau satu-satunya pohon yang tersisa
Kau kesepian dan mematahkan cabang-cabang sendiri
Ketika ada yang bertanya tentang cinta,
Apakah sungguh yang dibutuhkan adalah kemewahan kata-kata
Atau cukup ketidaksempurnaan kita?

- created by Rangga AADC 2 - 

Apr 5, 2018

banyak benda nak luah :(

hai silent readers.. :)

Ntah ade lagi ke tak silent reader kat belog ini.hahahah

ape ape pun Assalamualaikum semua..

Hope petang ini semu asihat belaka la ye...

act banyak benda nak tulis tapi tak tahu nak start macam mane.


hurmmmm tengok la nanti malam kira ada waktu dan kesempatan 
ruang dan peluang 
dan idea nak menulis akan ku terjahkembali ke page belog ku yang bersawang dah ni..

k bye..


Jan 25, 2017

Ada satu ketika

Ada satu ketika aku rasa ingin pergi jauh dari sini..
Ada satu ketika aku rasa sedih sangat...
Ada satu ketika aku rasa sangat malu ngan orang..
Maaaa....anakanda mu sangat lemah dlm mengharungi suka duka kehidupan ini...

😔😔😔😔😔

Dec 27, 2016

Rindu itu tidak pernah berhenti

Assalamualaikum dan selamat petang semua..

Hye korang ngah wat pe tu.

Hope sihat la hendak nya..

Semalam 26.12.2016. Adalah hari ke 52 abg meninggalkan kami.

Terasa sangat kehilangan.

Biarpum di mata org kita tidak rapat.kadg2 sendiri2 selesaikan masalah.tp hanya kita yg mengenal kita.sungguh aku rindu.

Kau la semangat kami.kau la juga abg dan adik kami.

Al fatihah..

😔😔😔😔

Dec 18, 2016

Morning sunday!

Morning sunday!

Assalamualaikum semua.sihat tak hari ni? Hope semua sihat sihat la ye.kalau tak sihat tu tolong la g klinik ke farmasi ke g beli ubat.enjoy enjoy gak.tapi kesihatan kena jaga.

Okey.

Ari ni tak banyak nak ku coretkan just nak tempekkan kata2 ni je.

Nanti kiter sambung agy k.

Doa yang baik baik minta yang baik baik inshaa allah akan dtg juga yang baik baik.

Amin.

Followers

Template by:

Free Blog Templates