** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Mar 30, 2009

*nak menjiwang kan diwi...* part 2

aku...ko..dan dia....
kenapa ko cuba menjauhi diri dari ku...
kenapa ko cuba tuk mengelak dari ku..
setelah ko cuba menjadi lilin dalam hidup ku...
setelah ko memberi aku harapan....
setelah ko berusaha menggembirakan hati ku..

tiba-tiba...
ko hilang dengan sekelip mata...
kenapa ko buat begitu terhadap ku..
kenapa ko terlalu kejam...
aku terlalu sayangkan diri mu..
bagi aku..ko adalah segala-galanya..
mana lilin yang cuba ko marakkan?
mana perginya kata2 mu...
mana pergi nya kata semangat dari mu...

kenapa ko sanggup memilih dia..
sedangkan ko baru mengenali dia..
kenapa ko sanggup menipu aku..
buat apa ko menipu aku
hanya kerana ingin melihat aku gembira?
ko buat aku terpingga-pingga..
ko buat aku rasa bodoh..
ko membiarkan aku kelihatan binggung sekali..

sampainya hati mu berbuat demikian
aku tetap akan menunggu mu..
ku ingin ko tahu ...
aku sentiasa mencintai mu dan menyayangi mu...

p/s : rekaan semata-mata...

3 tunding jari kat saya :

atty's said...

knp sis..
kty pun sayang dida jugak..

d i D a_LittLeBaby said...

kak aty,

tak de ape..saje je mereka..tadi dengar lagu sedih..tu yang nak menjiwangkan diwi..tu..hhihi..sayang kak aty gak..

Nurul Ain binti Mohamad Yusop said...

isk isk..cedeynye...nape ni...

Followers

Template by:

Free Blog Templates