** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Apr 2, 2009

impian ku adalah keinginan ku...

aku kembali seperti biasa membawa crita-crita dogengan ku..
membawa nukilan yang aku sendiri tak mengetahui kebenarannya.. selagi aku ingin menulis..
selagi tangan ini ingin menaip..
selagi aku tidak mengalami gangguan dari bos..
selagi minda ku punya idea
yang hendak dikongsi kan bersama..
selagi itu aku akan menceriakan hari ku..
mencerikan kalian..
menceriakan sahabat karib ku..
dengan penulisan ku..
dengan coretan ku..
dengan nukilan ku..
sekadar peringatan kepada semua..

yang aku...

masih bernafas...

sahabat,

andai engkau mengerti,
aku adalah aku,
kamu adalah kamu,
aku dan kamu mengejar impian yang kita sendiri ketahuinya..
aku dan kamu mencari sebuah erti kehidupan di dalam dunia sebenar..

sahabat,
andainya engkau tahu,
aku amat menyayangi mu,

aku amat merindui mu,

saat-saat bersam
a mu buat ku kerinduan,
saat-saat kita bergelak ketawa,

saat-saat kita menangis bersama,
saat-saat kita berkongsi cerita tentang kita.
ohhhh...

sahabat,
andai engkau faham,
aku sebenarnya tidak mahu menyusahkan mu..
aku sebenarnya tidak mahu mengganggu mu..
kerna ku tahu engkau sibuk dengan dunia mu..
engkau ada komitmen lain terhadap kerja mu...
aku ingin memohon maaf kiranya aku tidak memahami mu..


sahabat,
di satu ketika nanti,

ku harap.
aku dan kamu bisa mencipta
kenangan yang terindah
seperti kita pernah cipta di suatu ketika dulu seperti yang kita pernah lakukan...
aku bisa mendengar omongan mu..
aku bisa dengar luahan hati mu
dari hati ke hati..
kalian bisa mendengar omongan ku..
kalian bisa mendengar luahan hati ku..

aku dan kamu bisa bergelak ketawa
bisa buat lawak
bersama
bisa makan bersama
aku sungguh merindui saat-saat begitu...

sahabat,

ini lah luahan hati ku saat ini,
ketika ini,
di jam ini
di awal bulan april...

hanya untuk kamu,

~ along, angah, mell (alang), achik, adie, eqyn, iqNa, mida ~

hanya untuk kalian,
~ emy, eva, chan, christy, nancy, ina, rina, pai-g, suri
~
hanya untuk insan-insan yang ku ingati
~ prince, ben, ede, walther ~


~ aku sayang kalian semua ~

hanya ini yang mampu ku ucapkan

10 tunding jari kat saya :

Cik Angah said...

cik dida coret sendiri meh?wah..sungguh puitis ayat2 dida,..bertuah sungguh rakan2 karib cik aida :)

d i D a_LittLeBaby said...

angah,

hihih..ya lor coret sendiri nukilan sendiri...

asna cute said...

Wahhh bertuah betul mereka2 y jdi sahabat dida yea.. asna nak join sekali ar ek hehehe

d i D a_LittLeBaby said...

asna,

hihihihi..terima kasih....boleh ajer....terima kasih koz sudi jadi kawan dida..
love u ol..
muahh..xoxo

atty's said...

hai dida..

d i D a_LittLeBaby said...

hai kak aty...

Ajwin Ajeera said...

beruntung kwn2 sis..
:)

d i D a_LittLeBaby said...

awyn,

terima ksih keran memberi komen..hikhk..ya sis pun beruntung dapat kawan mcm dorang..

::ainbutterfly~ said...

sangat puitis..terharu pn ade bile bace..

d i D a_LittLeBaby said...

ain,

hihih..mekacih...

Followers

Template by:

Free Blog Templates