** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Apr 10, 2009

::: jom stOry-stOry Wei~~~ :::

salam
petang..
aku dah kembali ke dunia blogger...

okies tak nak ckp panjang
nak stOry terus..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

kisah semalam,

aku tak leh titun siot..
peyut sakit je..tapi tak nak buang air..balik2 g toilet..tapi tak nak gak..
aduiisssss...

bangun jam 2 pagi
cube try nak titun balik..
tak leh...
tengok jam jam 3 pagi..
ohhhh!!!! my God!!
cube try nak titun...
tak leh gak...
tengok jam...pukul 4 pagi..
alamakkkkkk!!
apesal aku ni tak leh titun...???
cube sekali lagik...
arhggggggg...
tak leh gak..
tengok jam pukul 5 pagi...
aduissssss....
dan akhirnya
aku bangun jam 6 pagi..
dah tak leh titun...
aishhhhh..

kisah pagi ini,

aKu bangun jam 6..
gerak jam 7 pagi...
sampai around 7.30 pagi.
terus g naik tempat interbiu..
nevessss weii~~~

tenguk
ohhhh!! baru dua orang...(termasuk aku)
on 7.40 datang lagi orang nak interbiu...
dan akhirnya 12 orang seme nye...
act ade 25 orang tapi ade orang yang tak de..(tak hadir)

dup...dap...dup...dap....
oh my god!! neves giler nie....
sejuk tangan siot..
borak nye borak....
samapai my turn around 11.30 a.m
lame tu wei~~~
aku datang seawal jam 7.30 tapi aku masuk jam 11.30 a.m
sengal...

di dalam bilik,

aku : salam...( sambil tersenyum)
penemuduga : wakumsalam...perkenal diri..
aku : blaa..bla...bla....bla...
penemuduga : apa yang perlu anda diri setiap orang yang nak kerja kew?
aku : bla..bla...bla..bla...
penemuduga : kenapa kamu ingin apply kerja ni sedangkan kamu dah keje.??
aku : bla..bla..bla..bla....
penemuduga : gaji sekarang berapa?? dan gaji yang ni berapa??
aku : Rm...dan Rm.....
penemuduga : apa yang kamu tahu pasal baucer pembayaran ???
aku : bla..bla...bla..bla.
penemuduga : ada yang penting di dalam baucer pembayaran tu??ape tu?
aku : bla....bla..bla..bla...
penemuduga: ok..sebutkan nama perdama menteri ke 6 dengan nama penuh.??
aku : Y.A.B dato Sri Hj mohd Najib bin Tun Hj ABdul RAzak...
penemuduga : amcm ??(tanya member die)..ok..hahhahhahha...
penemuduga : ok itu je..eh tapi sebelum tu...sekiranya di hantar di mana2 jabatan luar dari labuan kamu sanggup??
aku : sanaggup...
penemuduga : tiada halangan dari family??tunang ke??
aku : nak gelak...tak de..saya sanggup...single lagik...
hahhahha... and aku say terima kasih..

huhuhuhuhuhuh..
ilang terus neves aku..
tu la kisah interbiu aku...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

p/s penaja : aku menyingkatkan ayat k...
so terjadila bla..bla..bla....

6 tunding jari kat saya :

atty's said...

semoga dida berjaya..amin..

d i D a_LittLeBaby said...

kak atty,

thankz..aminnn

Naniey said...

huhu..hensem tak penemuduga??hahaha

d i D a_LittLeBaby said...

sis naniey,

nak kate ensem dah tue...leh gak le....segak bergaya le kate owang..khahkahkahkah

Cik Angah said...

oh begitu kisahnya..hhehe...

d i D a_LittLeBaby said...

cik angah,

a'ah..mcm tu la...

Followers

Template by:

Free Blog Templates