** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Apr 3, 2009

::: maafkan aku:::

selamat petang sume....selamat menunaikan solat jumaat...

hari ini aku rasa sunyi..dan kesunyian itu membuatkan aku ingin menangis..i dont know why aku mempunyai feeling cam tu petang2 ni.....erm but i try my best tak kan menangis..u can do it bebeh...

petang ini juga aku terfikir dan berfikir...kenapa kita harus rasa sedih dengan apa yang berlaku...?aku minta maaf kiranya entry ini ada menyinggung perasaan sesiapa sahaja yang membaca nya kelak...

ya, kita perlu rasa sedih dan sometimes kita perlu mengeluarkan air mata untuk luahkan apa yang kita rasa dan apa perasaan kita saat ini..kerana apa? kerana kita amat menyayangi seseorang itu ataupun kita tidak ingin ia berlaku...

mencintai seseorang itu adalah perasaan kita..apatah lagi menyayangi seseorang yang telah lama di dalam hati kita..itu adalah suatu perasaan yang setiap insan miliki...tapi sayangnya perasaan itu..perhubungan itu..di khianati...didustai...ditipu....dibohongi dengan pelbagai alasan..yang kita sendiri tidak terfikir...sakitnya hanya kita sahaja yang tahu.sedih nya kita saja yang rasa...pedih nya kita sahaja yang lalui...tapi semua itu berlaku atas kehendak - NYa...pasti ada sesuatu yang menanti mu di kemudian hari...who's know kan?

mencintai dan menyayangi seseorang itu adalah perasaan yang sungguh mulia dan bahagia..tapi mencintai dan menyayangi seseorang itu tidak semestinya kita bersatu dan kita harus milkinya..cukuplah sekadar ia ada di dalam hati kita dan melihat nya bahagia sudah cukup buat kita ikut bahagia...TETAPI mencintai dan menyayangi tu akan lebih bahagia dan terasa perasaan itu bila keduanya memiliki perasaan yang sama..

jangan kalah dengan dugaan ALLAH...jangan tangiskan apa yang berlaku keran asemua kejadian itu pasti ada hikmatnya...cuma kita yang belum terkir dan nampak...sekiranya kita terlalu penat untuk pendamkan...luahkan..luahkan lah pada insan yang kita percaya...luahkan..kiranya ingin menangis..nangis la kerana itu hak kita..tapi suatu saat kita perlu kuat mengahadapinya..kita perlu kuat untuk melawannya..kerana ia sebuah realiti kehidupan..inilah kenyataan kehidupan kita...

akhir kata,

aku mohon maaf kiranya ada yang terasa dengan entry ini...bergembiralah kerana ia milik kita...

2 tunding jari kat saya :

::ainbutterfly~ said...

kenape ni dida..tamo cedey2 taw..mmg kesakitan yg paling sakit ialah bila dilukai oleh org yg paling kite sayang..menangis la..tangisan bkn bermakna kita lemah..dida ni sorg yg sensetif kn...so am i..kdg2 kite tak dpt smething yg kite nk tu sbb kite blm tau yg kite akn dpat yg lg baik dr yg kita nak..

d i D a_LittLeBaby said...

dear ain,

bukan dida la..hihi..dida tak de ape pon..hihihihihi...x-po..dier sedey koz mayb gf dier curang..so dida wat post tuk dier taw..ada insan l;ain yang sayng kat deir...

anyway thankz sayang..

Followers

Template by:

Free Blog Templates