** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Apr 1, 2009

a until z

hahhahahah..
wahh!!
pembukaan yang mcm lain ja ne...

tak de ar..
lau angah A to Z
dida lak
a until Z..
kih..kih...kihhh....

a ! aku seorang gadis yang ingin dicintai dan ingin mencintai !
b ! baca la wahai sahabat selagi engkau ingin melihat hasil nukilan ku !
c ! cari la sahabat yang betul - betul boleh terima kita seadanya !
d ! demi tuhan, dengarlah rintihan hati ku !
e ! engkau la bertakhta di hati ku !
f ! fikirkan sejenak tentang apa yang kita lakukan semlm dan hari ini tuk kita lakukan yang lebih baik dikemudian hari..!
g ! gagahi la wahai hati ku...!
h ! hati ini akan terus sepi tanpa gelak tawa dari mu...!
i ! ini lah yang ku tunggu..!
j ! jangan jadikan kegagalan itu suatu peengakhiran dalam hidup jadikan ia suatu permulaan..!
k ! ketahui bahawa kamu adalah segala-galanya bagi ku !
l ! lakukan selagi ko berdaya aida !
m ! mulakan hari mu dengan senyuman !
n ! naluri ku adalah harta yang paling rapat dengan ku !
o ! orang-orang yang ku sayang adalah kamu..!
p ! pergilah wahai cinta sekiranya ko memilih ia menjadi pasangan hidupmu !
Q ! Qaseh la pada yang setia !
r ! rasai, cintai rindukan pada yang memerlukan !
s ! sayang, mengertilah bahawa aku amat menyayangi dirimu !
t ! tuntutlah ilmu selagi ada rasa minat.!
u ! untuk mu sayang !
V ! vote for me !
w ! warnai la hidup mu dengan kegembiraan dan kesanggupan yang ikhlas !
x ! xy zakaria adalah seorang pelakon !
y ! yang membuat kita bahagia adalah kita sendiri !
z ! zahirkan segala yang patut supaya kelak hidup akan bahagia !

done!
aku dah buat sumanya....
ku reka sendiri ikhlas dari hati kecil ku..
ia penuh bermakna dalam hidup ku...

3 tunding jari kat saya :

Cik Angah said...

bermonolog rakan ku ini..cayalah!~ hehe

Naniey said...

hehehe..amboi2 bnyk tul idea die ek

d i D a_LittLeBaby said...

for angah,

hihihih....tak de nak wat..cehh..padahal keje banyak ni..

for sis naniey,

hahhahahh...tak de la sis...

Followers

Template by:

Free Blog Templates