** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

May 13, 2009

kenapa aku tak de boyfriend??

assalamualaikum...
selamat tengahari semua pendengar luahan hati ku..
selamat tengahari kepada pembaca (reader) ku yang setia

kenapa tajuk entry ku kali ini lain macam bunyinya.....ahakz......bukan ku ingin mencari publisiti murahan dengan mengeluarkan tajuk entry yang sedemikian..bukan juga aku ingin mencari lelaki pojaan hati ku di blogger ini..bukan juga niat di hati ini ingin mencairkan hati mana-mana lelaki..cehhhhh

** harap andy (drumer estranged) bersabar..ku tak curang b..**

tapi aku ingin menjawab soalan seorang blogger yang bertanyakan kepada ku..

** dida nape erk tak de boyfren..memilih sangat kot**

sebenarnya aku nie bukan la memilih sangat dalam memilih pasangan hidup..** cehhhhh ** tapi masalahnya aku belum berjumpa atau pun terjumpa mana - mana lelaki yang bisa buat ku terpaku..yang bisa buat ku terharu dengan keprihatinnya kepada ku..** tangkap jiwang dah nie**...

** harap akan bakal menjawab segala persoalan di minda korang **

sebenarnya nak kate tak de peminat tu...itu la...** ceh..angkat bakul sendiri lak..** nak kate aku tak minat kat orang tu pun tak boleh juga..koz aku nie seorang yang suke nengok lelaki yang comei..cute...hensem...alallalalalla..

** harap temok dengar luahan hati ku ini..lalallalalall**

tapi dah orangyang aku suka tidak menyukai aku..kenapa?kenapa aku yang harus lalui itu semua..??** tak de la..** bukan aku seorang yang melalui itu semua..korang pasti pernah kan suka seseorang tak tak dibalas cinta nya..begitu juga aku...bukan aku pasrah..bukan juga aku kecewa dengan keadaan itu lalu tak mahu bercinta dengan orang lain..tidak..bukan begitu...tapi jodoh aku belum tiba lagi...

** jodoh aku bakal tiba..lallala..lagu alif > akan tiba **

aku nak yang hensem je??no...mayb dulu..time sekolah menegah..time umur 18, 19,20 macam tu..tapi sekarang nie...aku kalau boleh nak yang memahami aku..tak memaksa aku..tak mengongkong hidup aku...kesukaan aku...yang penting dia sayang aku dan keluarga aku serta leh terima keadaan keluarga aku...yang paling paling penting dia tiada niat tuk memainkan perasaan aku...

** harap-harap **

atau aku masih menanti dan menunggu seseorang yang tak pasti??mungkin juga..mungkin juga tidak..aku dah malas nak fikir pasal orang-orang yang pernah ku sayang...tapi aku masih lagi berkawan dengan mereka...

** aku tak boleh lari dari mereka**

yang pasti aku sendiri tak pasti bila kah aku punya calon suami untuk mama dan bapa aku...

** pasha and aaron ku selalu menginginkan kamu..**

** p/s : harap jangan ade ang meluat dengan isi kandungan entry ini **

10 tunding jari kat saya :

fezaL Mohd said...

jodoh tk kemana. akan tiba nnt

d i D a_LittLeBaby said...

fezal,

ya jodoh bakal akan tiba nanti..hihih :)

Naniey said...

jgn wisau..nanti kamu akn jmp guy yg bek n lau btul die jodoh kamu...jgn risau...die ttp n kamu

d i D a_LittLeBaby said...

sis naniey,

ya dia tetap milik dida...

~ceRRy beRRy~ said...

wawawa...
dida bercerita ttg laki plak ek..
hehehe..

jgn riso..
joodh kamo ada kat luar tuh..
jmpa blm msnye utk b'jmpa jek..
tp bkn aaron aziz la ek..
yg tuh ifa punye...
kekekeke...

AkuSiMisteri said...

'ter'sama plak entry...

miss lolly a.k.a luvfareda said...

owh.

temok yg kiuutt itu xkan ku berikan pdmu.


sila lah ko carik ANDY atau sape2 kat luar sana.

agagagaga.

d i D a_LittLeBaby said...

cik ifa sayang,

ya thankz ya..erm ok je kamu ambik aaron yang penting encik salmo ade kat hati dida..kakakakakkakakakkak......

d i D a_LittLeBaby said...

aku misteri..

oh ye ke?

d i D a_LittLeBaby said...

lollypop,

hahahhaha..akan ku tunggu c temok mu..hahahha..tu la dinamakan silent love or love is silent..hahahahha

Followers

Template by:

Free Blog Templates