** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Jul 9, 2009

[:: hidup ini tidak seindah yang di sangkaaa ::]

ok!
1st of all..
nak minta sory la kat korang
entry tadi tu..
emosional nya lebih cket..
bukan takat lebih..
banyaaaak siottt...

ok!
kehidupan ini tidak seindah yang di sangka..
ada orang happy dengan apa yang dia ada..
ada orang tak happy dengan apa yan gdikecapi..
hidup ini tidak puas selagik ada benda difikirkan..
hidup ini terlalu banyak dugaan sampai
kita sendiri rasa nak BUNUH DIRI pun ada
astagfirllah al'azim...

seindah kata dapat di bentuk...
seindah mutiara dapat dikecapi..
tapi
ia semua tak seindah kehidupan sekarang...

tapi aku baru je kejap tadi ym ngan bestiest aku..
she cry..
cryy??
why??
emmm biar la dalam rasia kami sahaja..
tapi time bagi dia advise aku terfikir sejenak..
aku juga bukan insan yang perfect..
NO BODY IS PERFECT RITE??
aku juga insan yang lemah
yang kalah dengan dugaan duniawi..
cehhhhhhh =p
sastera la pulak....

tapi sebagai seorang insan yang rapat dengannya..
sebagai sahabat yang sayang pada nya..
aku hulurkan sedikit nasihat kepadanya..
YA ALLAH..
aku hanya insan biasa yan banyak kekurangan...


aku telah kalah dengan perasaan aku sendiri..aku insaf untuk seketika..[opppsss untuk ketika aku berym laaa.]
aku bukan insan yang layak untuk menasihat insna laen sedangkan aku juga banyak kekurangan diri..banyak kelemahan diri.untuk menasihatkan insan laen??aku rasa aku belum sedia..tapi untuk seorang sahabat ku hulurkan nasihat yang bagi ku telah menjadikan aku insan yang aku dengan permainan duniawi ini..cehhhh [ayat memang tak boleh blahhhh ]

rendah diri??
ya sebagai seorang insan yang ada maruah dan harga diri..
kita perlu ada rasa rendah diri..
kerana untuk mengingatkan kita supaya tak bongkak..
tak berlagak sombong nak mampos..
tak riak dengan apa yang kita ada..
tak alpa dengan kemewahan duniawi lemparkan...

tapi..

rasa rendah diri itu perlu bertempat..
kerana di situ lah ada yang mengambil kesempatan dalam kesempitan.
jangan sampai maruah dan harga diri
di pijak2 bagai semut merah yang pedas...
di hempas2 bagai lipas yang menyerang secara tiba2..
di bunuh dengan kejam bagai tidak punya perasaan

menangis??

menangis la kamu wahai hati..
selagik kamo menginginkannya..
menangis la kamu wahai hati..
selagik kamu rasa sakit..
keluarlah kamu wahai air mata..
selagik kamu ingin merembis keluar..
keluarlah wahai mutiara mata...
selagik hati ini dalam kesayuan dan kedukaan...

tangislah..nangis la...selagik itu yang kamu mahu..selagik itu yang mampu buat kamu redha dengan segala galanya...nangis la jika itu buat kamu tenang..nangislah hati kiranya kamu rasa itu yang perlu kamu buat...nangis la selagik kamu punya hati untuk menangis...dan setelah itu..ketawa la kamu demi kemenangan itu...bergembiralah kamu demi kejayaan kamu mengatasi segala duka suka yang kamu simpan di hatiuntuk sekean kalinya...dan hadapi la dengan tenang...

kiranya aku di tempatmu...
aku juga merasai yang sama...
kiranya aku yang mengalaminya..
aku juga akan sedey bersamamu..
kiranya aku juga menghadapi dugaan dan cubaan begini..
aku juga akan menangis...
kiranya aku rasa di keji..
di umpat..dikutuk...
aku juga akan rasa rendah diri...
tapi percaya la..
segala ini akan bisa jadi normal..
when kita membenarkan ia berlaku..
dengan seikhlas hati kita...
dan membenarkan ia berlalu dengan tenang

aku hanya insan yang lemah..
aku hanya insan yang banyak kekurangan..
untuk nasihat menasihati itu bukan aku orangnya..
aku bukan sahabat yang baik...
aku juga bukan anak yang baik..
tapi aku akan cuba try test untuk
jadi insan yang baik...
jadi sahabat yang baik....
dan jadi masyarakat yang berilmu dan baik..
untuk ibu bapa ku,
untuk sahabat ku...,
untuk kekasih ku yang bakal tiba..
untuk negara, masyarakat dan agama..






2 tunding jari kat saya :

Anonymous said...

hurmm b.m dida ni confirm A1 kan?? heheh sungguh pandai anda bermain dan menyusun kata2 yang sungguh bermakna :) wahhhh.... kikiki

d i D a_LittLeBaby said...

ecah : hahhahha..ade2 je taw ecah ni..hahhaha...tak la bm 1a...sederhana je..yang penting kredit weiii~~~

Followers

Template by:

Free Blog Templates