** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Aug 19, 2009

".....jangan buat ku merindui mu lagik....."

stick mode entry
wanna read new latest entry??
just srcroll down...

********************************************************
jika hari ini aku mendiamkan diri..
aku harap kau bisa memaafkan diri ku..
kerana aku tak bisa mengembirakan diri mu..
tapi..
aku berjanji akan di setiap hari mu..
menemani mu...
di setiap tidur mu..
agar kau dan aku selalu besama....

#######################################
hari demi hari...
minggu silih berganti...
tapi aku tetap di sini..
mengejar cita-cita dan cinta ku..
aku tetap teguh berdiri di sini..
teguh berdiri mendambakan hatiku untuk kamu..
yang pasti ia datang tanpa di suruh...
tanpa ku alu2kan kedatangan nya..
itulah sebuah kerinduan yang telah lama ingin menemui mu...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

jika hari ini kita ditakdirkan berpisah kerna sebuah kecurangan mu...
jangan pernah hadir lagi dalam mimpi ku...
jika hari ini kita ditakdirkan berpisah juga demi sebuah cheta-cheta
hadir lah selalu dalam mimpi ku agar aku..
tak kan melupakan diri mu..
dan tak akan pernah rasa kau jauh dari ku..
dan rindu itu selalu menemani ku..
setiap detik..saat dan waktu....


6 tunding jari kat saya :

[yAN!e][pUTraJAya] said...

kenaper ni dik...?
lain mcm jer ayat2 nyer....
sungguh puitis.....

d i D a_LittLeBaby said...

sis yanie,

tak de la sis...

puitis erk??
hhahahha..

erm idea datang tanpa di suruh...

ni la jadi nya....

::ainbutterfly~ said...

uish..sungguh puitis..boleh buat novel la dida..

d i D a_LittLeBaby said...

sis ain,

hehheh,ye ke??hiihi....besa2 je sis..

sujaihah said...

meriah nyer...ader lagu lagi

salam perkenalan

d i D a_LittLeBaby said...

sujaihah,

salam perkenalan jugak..=)

Followers

Template by:

Free Blog Templates