** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Jul 8, 2009

[ memandang rendah ataw tak sengaja terpandang ataw memang dah rendah ?? ]

cian nya kat kawan aku...
tapi tia pa..kita jangan tunduk ngan orang yang mcm tu..
nda heran la...
apa mo heran kita sama - sama manusia jua....

sebelum tu..
di harap kalian semua..
pendengar setia..
tidak mudah melatah ngan apa yang ditulis ini..
ini hanya ingin mencari kebenaran mahupun luahan hati ja...
tiada kena mengena ngan kehidupan kamu...
ok!

okies now mesti kamu semua heran kan...
jangan heran heran lu..
nanti pelan pelan kita ceta...

gni...
ada la member aku ni...
baru masuk stdy as student kan..
memang la ba..nda kan stdy jadi engineer pulak kan...
tapi yang herannya budak kelas nya tu pandang rendah ni ma budak budak diploma..
adehhhh..panas telinga ku mendengar tu semalam..
kalo YA PUN sekali pun result MATRIK or STPM KAMU tu
GEMPAQ GILA BABUN..
nda payah la mo merendahkan insan lain..
bukannya insan lain itu bersalah pun ma kamu....
apa laaaa...

POYO JUA AR...
ntah la...
kenapa mo heran dengan bahasa SABAH??
kenapa mo heran dengan bahasa LABUAN?
kenapa mo heran dengan bahasa SARAWAK, MIRI, KUCHING DAN SEBAGAINYA??
sebab apa?
kutuk bagai nak rak bahasa kami..
adehhhhhhh!!
ITU LA MALAYSIA
BANYAK BAHASA KAN INDAH..
BOLEH BELAJAR PELBAGAI BAHASA...


malaysia adalah satu negara..
berbagai bangsa dan suku kaum..
so kenapa mesti timbul PERBEZAAN ini..??

BEGINI LA KAN..
manusia ini rambut ja sama hitam..
tapi..
hati lain lain..
mmang la hati lain lain..
nda sama tubuh badan nya...

so aku cakap gni ja ma kawan ku...
if drng kutuk kutuk lagi..
cko ja..
ADA AKU KESAHHHHHHHHH!!!

hahahhahahhah...
padan muka..
tembirang lagik...
alallala...
MATRIK KA...STPM KA...DIPLOMA DARI POLITEKNIK KA..
DIPLOMA DARI UNIVERSITI KA..
TAKAT SPM KA...
tu kan rezeki masing masing...
RESULT KAMU GEMPAQ macam mana sekali pun..
KALAU TEDA BUDI BAHASA
tiada guna juga...
bagus ko balik belajar jadi budak budak sekolah rendah!

okey
kesimpulannya
memandang RENDAH kat orang ataw pun tak sengaja terpandang RENDAH
ATAW
memang ketinggiannya itu RENDAH??

ENTRY INI TIDAK KENA MENGENA NGAN KALIAN..
SO JANGAN CEPAT MELATAH..
TAK SUKA BACA KA..
GERAM NAK BACA KA...
MENCI SERIBU KALI KAT BOLOG INI DAN ENTRY INI KA...
BENCI HATE GILA GILA TAHAP DEWA KAT ENTRY INI KA..
ANDA BOLEH TEKAN "X" KAT BELAH TEPI SEBELH KANAN TU..

OK!

HAVE A NICE DAY!


8 tunding jari kat saya :

Naniey said...

hoho..haa la..akk tak suke org pandang rendah cengitu..mcm la die bagus sgt...sdgkan kite manusia sm je..kay ke miskin ke..pendai ke..cerdik ke..sm jer...sm2 jenis manusia..bukannyer diorg tu manusia jenis len..huhu..

skang rambut da tak sm hitam da dik...len2..de oren..merah...hahaha

d i D a_LittLeBaby said...

sis naniey,

ye lasis..mungkin oren kot..tu la pemikiran nya mcm tyu..hahhahhaa,,,,

Cik Peanut said...

tulah pasal...kadang2 matrik or stpm padang rendah kat dak dip..n kadang2 dak dip tu pnadnag rendah kat mereka...same je..
yang penting, kita patut tahu, semua tu tak penting, yang penting kita same2 datang u mengejar ilmu, bukan untuk merendah2kan orang lain

d i D a_LittLeBaby said...

cik peanut,

ya betul2..tak yah la nak pertikaikan bahsa ke ape ke..kita seme sama je..otak kita sama je tapi depend dari orang tu nak guna kan mcm na kan...

Cik Peanut said...

betul..peanut setuju..peanut tuka orang ejek bahasa yang kita guna..misal peanut orang kelantan..kdang2 orang pandang rendah kat dak kelantan..tanpa cuba nak kenal ati budi kitorang..pe2x pun, peanut de gak kawan serawak..dan peanut suka dengar dia cakap...

d i D a_LittLeBaby said...

cik penaut,

ya btul2..

tak suke la..

kita kan pelbagai kaum dan mesti ar pelbagai bahase kan..
so hargai la peluang2 nak belajar bahasa yang kita mmg tak taw..

tak yah la nak komen2 bahasa orng kan....

hihihi....

~ceRRy beRRy~ said...

uiksss..
ciannye kwn dida tuh..
x patutla ada diskriminasi camtuh..
sume org sama jek ble dh msk U..
mane ada sape kurang sape lebey..
ish3..
sokong sama kamo ^___^

d i D a_LittLeBaby said...

ifa,

yup...yepp..yoppp...

tu la...nanti dida sambung entry nie agy..lagik ade cete bestttt!!!

Followers

Template by:

Free Blog Templates