** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Jul 3, 2009

terlalu jauh..

perjalanan kita sebagai manusia dan insan yang bernafas di muka bumi ini masih terlalu jauh lagik...terlalu banyak dugaan dan rintangan yang kita kena hadapi dan tempuhi..baik buruk ataw baik...senang ataw susah...gembira ataw sedih semuanya kita terpaksa laluinya..ini kerana itulah yang diaturkan buat kita semua..

kita sedih hari ini..
pasti esuk kita akan gembira....

kita gembira hari ini..
pasti esuk kita akan sedih kerananya...

dalam menempuhi perjalanan yang terlalu jauh kehadapan,kita akan berhadapan dengan pelbagai jenis dan ragam manusia yang hidup bernafas dan bernyawa di muka bumi ini...tikam dari belakang...musuh dalam selimut...kawan susah dan senang...kawan masa senang aje...kawan enjoy aje..so masa tu la kita akan kenal siapa kawan dan siapa lawan....

depan baik...cakap sopan ngan kita.
gelak tawa lawak bodoh..
semua buat same2...
belakang kita..kutuk maki hamu...
kate kiter bodoh...
semua kate buruk pasal kite...

senang semua kawan2 same2..
dok umah borak enjoy..
semua dibuat bersama...
susah...semua kawan2 lari..
ilang ntah kemana..
di call tak angkat..
di call off handfon...
semua buat mcm tak kenal..

begini lah adat persahabatan....mula2 kenal kita tak tahu bagaimana, apakah, cara persahabatn yang dia berikan...bak kate orang la kan...musuh senang dicari.tapi sahabat sejati susah nak di cari...adatlah...

itulah dalam kita meneruskan onak perjalanan kita...disitulah kita belajar mendewasakan diri sebagai manusia...mengenal erti persahabatan..mengenal erti kedewasaan...mengenal erti kehidupan sebenar..

klik note : jangan merinduiku sekiranya aku menghilangkan diri nanti..kihkihkihkih..

7 tunding jari kat saya :

ije said...

mneghilangkan diri? nak g mana?

d i D a_LittLeBaby said...

dear ije,

hihih...tak g mane2 pun..hihih :)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

You cannot post - you have been banned. tuh yg die tulis. huhuhu

miss lolly a.k.a luvfareda said...

entah la did. still taboleyh.ngeeeee. nak buat gane.uhuk2.

d i D a_LittLeBaby said...

misslolly,

erk??die kate mcm tu??
erm koz dida dah cek ip adress loly ngan ip adress yng dida ban tu tak de pon yang same ngan ip adress lolly..adessshhhhhh..

nak wat cam ne erk...??erm nanti dida cek balik ke....i try tok kamu....

miss lolly a.k.a luvfareda said...

Error: Invalid Cbox code. Please reinstall.

gituh lak cayang. tatap taboleyh

d i D a_LittLeBaby said...

misslolly,

la ye ker??

tak pe..dah delet acc tu..dah buat baru..ok....sekrg bleh chat chit...

Followers

Template by:

Free Blog Templates