** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Aug 16, 2009

"..Hati Ini Penuh Dengan Kata kata yang Tak bisa Di uNgkapKAn ..."

hati...
bisa kah aku berlaku jujur dengan mu..
bisa kah aku akur dengan kehendak mu...
bisa kah aku mengiyakan semua ini...

kenapa hati ini..
tidak setenang dulu..
kenapa hati ini bisa goyah dngan sekelip mata
kenapa hati ini bisa menangis dengan semudah itu.

hati...
kenapa kau bisa luntur dengan mudah nya..
hati berlaku jujur lah dengan ku..
agar aku bisa menyiyakan atau menidakkan semua ni...
aku tak bisa buat semua nya tanpa kau hati....

kenapa sekrg aku baru tahu hati...
kenapa sekarng baru ada insan yang ingin memberitahu benda ni hati..
adakah aku bersedia dengan semua ini hati??
adakah aku bisa bernafas setelah aku tahu kebenaran nya hati??
adakah aku bisa melihat kejujuran di hatinya buat ku hati??
adakah aku bisa berlaku jujur dngan hati ku sendiri hati??

ohhh aku sendri tak mengerti..
apakah aku akan melalui satu saat yang aku sndiri tak pasti...

aku sayang dia..
aku rindu dia..
tapi
adakah itu hanya sekadar perasaan sebagai seorang kawan??
aku sendiri tak pasti...

0 tunding jari kat saya :

Followers

Template by:

Free Blog Templates