** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Jan 30, 2009

PernAh KAh KAmu TERfikiR??!!

perNAh KAmu TErFkr?!

kamu AKan suKA NGan BEstfreN KAMu SendiRi…

PErnah KAh KAMu TERfkr….?!

KAmu Akan MEnyayanGi Seorg InSAn LEbih DAriDiri KAmu SENDiri..?!

PERnAH KAh KAMu TERfkr…?!

KAmu TERpaksa MeningGAL kAN KengKAwan KAmu Demi CintA KMu…(siDia)

PErNAh KAh KAMu TERfkr….?!

KAmu KAn MEnangs KERna Si diA?!

PErnAH KAh KAMu TERfkr?!

YAng sidiA tidak Pernah terfkr pun mo meNGAmbil BERat PAsal Diri KAmu….Tidak MAu Memikirkan mAsaLAh NYA DenGAn KAmu….

PErNAH kah KAmu TERfkiR..?!

SEDAngkan KAmu TERLAlu Syangkan diA..TetApi dia berLAku curANg BELAkang KAmu….

PErNAH KAH KAmu TERfikiR…

KISAh LUCu DI AKhir Sem...

hye3....ni mmg Kes tAk de keje ne...hahhaha..

nak borak pe erk..hhaha..

ermm ne nak ceta kisah lucu time stdy lu...

erm…nak dijadikan ceta last sem punya ceta la kan..erm..da lak kes “org minyak” nie kat kamsis..aduii….punya hangin la..kacau taw la..”org minyak nie”..aku syok2 tido lena sorang kat bilik…tetba takut lak nak tido sorang2…hahha…benci tul ar..

nak dijadikan ceta..ada la satu mlm tu..kami lum tido g atas arahan disuru berjaga…haha..(jadi pengawal kamsis sementara)haha..erm n tetiba,,huahuhau..terus kami tenguk ti tingkap..fuyoo..budak laki kamsis kejar “org minyak”hahaah..aduii…lucu lak kan..hahha.

pastu tak dapat tangkap..aduii..nak tanya la…bleh ka tangkap “org minyak”..hihihi..erm..tapi yang bestnya..mcm2 gelagat leh tinguk..hhihiih..ada yang kontrol…ada yang just pakai seluar pendek ja..yang pakai kain sarung pun da..yang tak pakai baju pun da..ahha..toi.lucu2..hihi.

N pada satu mlm..

nak di jadikan story….”org minyak” tu kat blok kita org..huhuh..kat toilet kita org..hahah..aduii.takut punya la..tapi yang lucunya..kami ikut p kejar tu “org minyak”…hahhahah….wahh..time tu la suma urg nampak..hahha..jam 2 pagi tu..hahha..punya la hampeh..tak gak dapat tangkap”org minyak” tu..budu tull..

dah tu buat budak2 kamsis tak tidur lena ja..hhuhuhuh…trpaksa lak jadi security mlm2..aduii..toi ar..erm..yang lucu nya samapi terbawa2 nie time mo sleep..uhuhu..ada aku nampak bayang2 dui luar pintu bilik kami..huhu…sampai akhir sem la aku tidur bilik kawan..jiran aku nasib bek la aku rapat ngan jiran tu..huuhuh…sial tul ar “org minyak” tu..

lau nak test power tak yah lah kat poli..aduii….

tapi last2 tak heboh da ceta tu….betul atau tidak..hanya TUHAn saja yang tahu….


tapi mcm tul lak...hahha..koz aku ade nampak bayang2 org kat luar bilik aku...huhuh..terus tido rapat2..hahhha.....


WelCome My CornEr...

salam....hahhahahha....aku post lu baru say welcome...hahhahha :)

ne baru buat baru ni....ari tu buat nda best..jadi aku buat yang baru lagik..hahhaha...

aku pun nda taw mo post apa....tapi yang pasti aku burink giler ne...hahhaha....

chow lu...

K@t@-kata kehidupaN

Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dgn orang yg salah sebelum menemui insan yg betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul, kita akan tahu bagaimana utk bersyukur dgn pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut.

Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yg lain akan terbuka tapi selalunya kita akan memandang pintu yg telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu lain yg telah pun terbuka untuk kita.

Teman yg paling baik ialah seseorang yang kita boleh duduk bersama di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dgn perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yg pernah kita rasai.

CrazyMemang benar yang kita tidak akan tahu apa yg kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak akan tahu apa yg kita rindukan sehinggalah “Ianya” hadir.

Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam utuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.

Jangan pandang kepada kecantikan kerana ianya akan lapuk ditelan usia, jangan kejar kemewahan kerana ianya akan susut ditelan masa. Apa yang kekal hanyalah kecantikan hati seseorang… .

Carilah seseorang yang bisa membuatkan kamu tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yg suram. Akan tiba satu ketika didalam kehidupan apabila kamu teramat rindukan seseorang sehingga kamu ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan sebenar.

Mimpilah apa yang kamu inginkan, pergilah ke mana-mana yg kamu ingin tujui dan jadilah apa yg kamu inginkan kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin kamu lakukan.

Semoga kamu memiliki kebahagiaan yg cukup untuk membuatkan diri kamu menarik, percubaan yg cukup utk membuatkan kamu kuat, kesedihan yg cukup utk memastikan kamu adalah seorang insan dan harapan yg cukup utk membuatkan kamu bahagia… .

Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yg terbaik. Mereka hanya membuat yg terbaik dalam hampir apa saja yg datang didalam hidup mereka. Kebahagiaan terletak kepada mereka yg menangis, mereka yg terluka, mereka yang telah mencari dan mereka yg telah mencuba, hanya mereka yg boleh menghargai kepentingan manusia yg telah menyentuh hidup mereka.

Masa depan yg cerah sentiasa berteraskan kehidupan yg lalu yg telah dilupakan, kamu tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam

angan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.

Perkara yang paling kejam dalam hidup adalah kamu membuatkan seseorang menyintai dirimu sepenuh hati dan sanggup menyerahkan segala-galanya demi sebuah cinta yang suci, sedangkan kamu hanya sekadar menuturkan kata-kata cinta di bibir sahaja… meskipun lidahnya melontarkan kata-kata kemaafan, namun hatinya tidak akan memaafkan kamu sampai bila-bila lantaran hatinya yang penuh dengan kelukaan yang amat memedihkan…

Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati.

Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehingga kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna penyesalan karena perginya tanpa berkata lagi.

Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu, hanya untuk menemukan bahwa pada akhirnya menjadi tidak berarti dan kamu harus membiarkannya pergi.

Hawa diciptakan dari rusuk Adam, bukan dari kepala untuk dijunjung, bukan dari kaki untuk dijadikan alas, melainkan dari sisinya untuk dijadikan teman hidup, dekat dihati untuk dicintai…

Kadang-kadang ALLAH hilangkan sekejap matahari kemudian dia datangkan pula guruh dan kilat. Puas kita mencari di mana matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah

Belajarlah bersyukur dengan jodoh anugerah tuhan.. usah mendambakan teman secantik balqis, andai dirimu tidak seindah sulaiman.. mengapa diharapkan teman setampan yusof, andai dirimu tidak setulus zulaikha… tak perlu mencari seistimewa khadijah, andai dirimu tidak sesempurna Rasulullah SAW…

Jika kamu memancing ikan, setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu, janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu saja…. Karena ia akan sakit oleh karena bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup… Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang, setelah ia mulai menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya, janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja… Karena ia akan terluka oleh kenangan bersamamu, dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu…

Janganlah kamu mengganggu hidup seseorang dengan mencuri hatinya andainya kamu tidak ikhlas menyintainya… kelak kamu akan berlaku kejam dengan meninggalkannya dan membiarkan hatinya terluka dan hidupnya menderita…

Cinta akan menyakitkan ketika kamu berpisah dengan seseorang, lebih menyakitkan apabila kamu dilupakan oleh kekasihmu, tapi cinta akan lebih menyakitkan lagi apabila seseorang yang kamu sayangi tidak tahu apa yang sesungguhnya kamu rasakan.

Wahai sahabatku yang menderita kerana cinta, usahlah ditangisi kekasihmu yang telah pergi, hayunlah langkahmu ke mana sahaja yang kamu ingini demi mengubati hatimu yang luka, moga-moga kamu akan bertemu seseorang yang dapat mengisi hatimu, kelak pasti terubat jua dan hidupmu kembali ceria…

C0Py & PastE

^^ The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather a lack in will. –Vince Lombardi

^^ Without trust, there can not be love and without love there is no trust. So how do we rebuild or regain trust in the world we live?

^^ We may say people need to show themselves worthy of respect before we can respect them. But respecting another person is much more about WHO WE ARE than about who the other person is.

^^ To hear it, you must be willing to listen.

To see it, you must be willing to face reality.

To feel it, first, you must be open and honest with yourself.

Comes in many forms, most of which you will not like.

Starts from within.

When carried, can be twisted.

^^ Ask somebody, don’t just take your life into your own hands. You get one chance. Understand the reality of life. We are here by the sacrifices made by others. Where does the buck stop? War or Peace?

^^ One love, One heart And be love. Go ahead, try it, let your guard down and love every living thing. Show love, no matter what happens. Some people seem to have it down. They manage to stay cool no matter how hot it gets.

^^ People who know go to people who need to know. People who love go to people alone, like people who are blind go to people who can see.

Followers

Template by:

Free Blog Templates