** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Mar 18, 2009

i try my best (o)

i try to speak and writing in english..so if some grammer is wrong, i'm sorry...

i'm missing my buddies...i try hard to understand them..but sometimes i think that act. they not try to understand me..hahahhaha..wahhh..sO funny when i talk like that....act..not them but act i think me..i dont understand them..ohhh..Noo..no...i try to understand them, or she or he...but i think sometimes they gave that reason so funny...not logical..always give reason so sorry i'm so busy lately until i'm forgot to sms or call our member...they give that reason???ohhh..no..no...no work working 24 hours..

i try to hard to make me happy...i try to be a gud doter to my mom and my dad..i try to be a nice person and kind youngest sister to only one my sister and my brother...i try to be a sweet person to my buddies..i try to be a nice and patient person to my buddies to hear they problem...i try to hard to make my buddies happy when with me..

i try to understand why he make me cry...i try to understand why he make me like that..i try to understand why he always make me angry...i try to use a simple word.hahahhahahha!!!

so enough for today..i just writing in simple word...hahahhah.....because my english so bad...help me..help me...

.....TERiNgiN....

tadi aku bace lek ape yang aku jawab sal soklan cik princess blog tu..aku teringin nak jawab lebih lanjut satu soklan tu....

"Kalau kita tak pernah bertemu, bagaimana kehidupan kamu sekarang?"

aku renung..aku tenung...dan berfikir sejenak..
kalau lah kita tak pernah bertemu....alangkah bahagia nya hidup ku...
kalau lah kita tak pernah betemu...aku tak risau dan kecewa terhadap diri mu..
kalau lah kita tak pernah bertemu..aku tak pernah rasa mengharap dengan diri mu...
tapi sume tu hanyala mimpi impian semata-mata...

realitinya..hakikatnya...kenyataannya...

kita pernah bertemu..
kita pernah bergurau senda..
kita pernah gelak ketawa bersama..
kita pernah bergaduh...
kita pernah mencipta kenangan bersama..(pehhhh)

tapi lastly aku yang terluka...
aku yang kecewa....
aku yang menangis...
aku yang sedey keseorangan...

bagaimana kehidupan ku kiranya aku dan kamo tak pernah bertemu...?

my life is happy..being happy when i dont know who are u...
my life is "kosong" tanpa bayang-bayang dari mu..
my life is owez happy and i owez smile ol the time when i stay with my buddies..
i dont talk about u again..and again...

wah ni dah lebih...hahhahhah...mcm ku tak percaye je..

okies aku dah abis ber"drama dramatik" di entry kali ini..so aku dahulukan dengan salam..dan akan bertemu kembali di laen entry....

daLam DiLEma.......

salam to all blogger..
hai guy...
hai ladies..
korang sehat tak ni arie?

hope korang sehat2 je...

what story today hah??
what mean dis topic...??

watever..

ni la pix aku kat dalam galeri yang menjadi angan2 mat jenin...
galeri konon...
adoiiii...
tapi best gak kan..
lau ade galeri sendiri..
tempekkan muke sendiri..
seni tu..


ni pulak aku one nite in dis city..(new york)
kalau la aku berada di situ...
alangkah bahagianya hidup.



impian tanpa angan2
tidak akan terjadi..
salah ke betul tu ayat aku tu...
angan-angan tanpa usaha
juga tidak akan terjadi....
usaha tanpa tawakal
juga tidak akan berlaku...
tawakal tanpa doa dalam hati...
juga tidak boleh membuatkan impian kita terjadi..
doa tanpa solat...
adalah sia2 tanpa usaha yang berterusan...

ape je aku mencarut nie....

"..apa yang pasti..
suatu kepastian itu akan menjadi pasti
dan bakal menjadikan suatu kepastian
sekiranya usaha yang pasti dilakukan secara berterusan
maka suatu yang pasti akan menjadi suatu kepastian yang pasti.."

apa kene mengena ngan tak tajuk tu......
ntah la...tulis je tu..

"..sayang...
perasaan sayang diri ini kepada sayang
amatlah bermakna kerana perasaan sayang ini
akan terus mencambah menjadikan kasih sayang kita
semakin erat dan utuh
dan sayang dan kasih sayang ini
akan terus menyayangi diri mu sayang.."

******************************************************************************************************

".. semoga apa yang pasti akan menjadi kepastian tak lama lagi oleh kerana kasih sayang yang kita semai dan perasaan yang ingin terus disayangi dan menyayangi.."

Followers

Template by:

Free Blog Templates