** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Mar 19, 2009

penulisan yang penuh

salam to all blogger yang amat disayangi dan dirindui..cehhhhh..macam saya nak pergi jauh-jauh yang tak akan jumpa berblogger dengan korang lagi..wahhh saya menggunakan penulisan yang penuh....tidak apa kita cuba buat yang terbaik dari yang terbaik..

saya ini tidak la pandai berbahas-bahas mahupun menulis karangan yang panjang-panjang serta puitis..cehhhh...serius ini saya tidak pandai untuk menulis karang yang berjela-jela..sampai melebihi satu atau tiga muka surat semasa saya sekolah dulu..ketika di tingkatan satu hingga lima...spm pun dapat berapa sahaja....cehhhhh...

kalau dahulu saya selalu mendiamkan diri mahupun telah belajar sampai politeknik...saya ini kalau saya tidak biasa dengan seseorang itu, saya akan mendiamkan diri..tetapi sekiranya saya patut dan perlu memulakan perbualan itu dahulu saya akan mulakannya dahulu...agar seseorang yang ingin menjadi sahabat saya tidak akan rasa kekok..

tetapi dahulu ketika di sekolah menengah, saya lebih dikenali seorang yang berbadan kecil tetapi mempunyai suara yang besar dan nyaring..ya, memang suara saya nyaring dan besar tapi tidak semestinya saya bukan seorang yang kasar mahupun tidak romantik..oppppsss saya tidak bermaksud untuk menyatakannya..sebenarnya saya juga bukan seorang yang berjiwa romatik dan jiwang..tetapi sebagai seorang insan yang biasa kadang-kadang itu perlu dalam diri kita...hanya pada waktu-waktu tertentu sahaja "mereka-mereka" ini dapat melihat saya berkeadaan begitu....

********************************************************************************************************

okey sekarang saya mahu bercakap pasal seorang minah dekat dalam akademi fantasia 7 yang berjaya masuk ke dalam akademi itu..bukan saya hendak menhukum seseorang itu tanpa tahu dia itu siapa..tetapi kadang kala kita juga boleh menilai orang biarpun kita tidak mengenali seseorang itu dengan rapat..kerana "kadang-kala" apa yang kita lihat itu adalah menggambarkan perwatakkan seseorang itu..

budak perempuan itu saya memang tidak minat langsung la. biarpun dia cantik..biarpun dia baik..atau budi pekerti nya elok..tapi pada penglihatan saya dia ini seorang yang "kontrol" diri..entah la..mungkin juga ingin menarik perhatian budak lelaki dalam akademi tersebut..mungkin juga ingin mencuri perhatian media massa dan penonton yang mengundi...tetapi semalam dia kena teruk oleh budak lelaki...balik-balik kata kawan dia ramai lelaki tetapi tidak boleh dilayan seperti budak lelaki..apa maksudnya??ya kita tahu bukan semua yang dapat dilayan oleh budak lelaki tetapi tidak payah dan tidak usah la diulang beberapa kali seolah-olah ingin meminta simpati mahupun orang faham dia yang dia itu bagaimana orang nya..

saya minta maaf kepada sesiapa yang lebih mengenalinya..kerana ini penulisan ini hanya la tertulis dari pandangan mata saya sahaja.

diharap kalian sudi-sudi memberi komen..hahahhahhaa....

akhir kata..

ada kah aku berjaya ????

simple...

salam to all blogger..
diharap blogger sehat2 dan baek 2 saje..

firstly i want tell to my dear sista, Awyn Ajeera..
akak nye tagged email is
cute.sweetlady@gmail.com
dan akak dah add adik...
So just adik tinggal nak approve jer..

second, i want to tell
i miss my friend so much...
baru sekejap tadi, my friend call me..
uwaaaaaa.....happy giler...
dah lame tak dengar sore dier....
boleh2 dier wat sore..
sampai aku tak kenal dier....
i miss my "boy" friend.....
nor special boy friend...

third, i want to tell that i want tell u ol..
how can i iget u ol num fon...

nama-nama yang i betul perlukan....

^ cik ifa ^
^ dik ynaaa^
^ sis danya^
^ sis naniey^
^sis lulu^
^sis inn^
^ sis eida^
^cik ijechan^
^sis awyn^

and

saper ar nak give num..

fourth, i want tell yang korang sume...(all my follower and yang link my blog)
sungguh bermakna..
it is because u ol make me life being happy
and i nak meneruskan persahabatan ini
di luar dari blogger world...
kerana kita tidak tahu apa yang bakal terjadi....
mana taw aku dah tiada tuk di dunia blooger ini...

five, ..
sume i sayang....
i'm so sorry when i talk and writing like that
can u ol hurt or tersinggung ....
saya minta maaf....
ikhlas dari hati saya
selaku tuan punya blog ini...



Followers

Template by:

Free Blog Templates