** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Apr 2, 2009

..de last one from de last..

sebelum balik aku nak luangkan sedikit masa lagi tuk mem"publish"kan benda ni...
wahhhh lambatnya...ermmmm dapat pun...


1st my pix at my header blogger..
gambar kat header ni
balik2 dah tukar..
bukan dah bosan
tapi nak cari kelainan..
cehhhh


2nd pix ni note kat blog aku tu..
tataplah..baca la..
kerana itu luahan hati ku..

3rd and de last one..
ni lak pix cartoon aku...
pix ni di lukis oleh my bestfren at sandakan
baru juga ni..
bulan lepas or bulan feb ari tu..
comeikan...

de last one from de last
keceriaan mu, kebahagian mu..
adalah
kegembiraan ku...

kesedihan mu, tangisan mu..
adalah
kesayuan ku...

sengal nye....

petang sume...
dah lame rasa nye aku tak mencarut kan...
hahhahaha......

erm sengal ar ngan tenet kat opis ni..
lambat nya connect..
huhuhu..
nak edit pix pun susa lar....

huhuhuhuh...


:::: kesunyian ::::

kesunyian membuatkan aku mengenang kesah dulu-dulu...kesunyian membuat aku kerinduan..kesunyian membuat aku teralpa seketika...kesunyian membuat aku ingin menangis...kerna kamu....

kesunyian di kala ini membuat kan aku terfikir..sampai bilakah kita akan hidup begini..dalam dunia blogger?? adakah suatu saat nanti kita akan meninggalkan dunia blogger?? kiranya kita meninggalkan dunia blogger...kenapa??apa sebabnya?ohhhhh ku tak pasti apa sebabnya....

kesunyian di kala ini membuatku mengenang kesah aku dan kamu...mengenang gelagat gila-gila aku dan kamu..ohhhh tidak ku sangka secepat ini masa mencemburui kita..secepat ini masa berlalu....

kesunyian tanpa kamu menemani ku membuat kan aku rasa rindu yang amat..kesunyian itu membawa aku kesyahduan kerinduan kepada kamu...adakah kamu merajuk dengan ku....adakah kamu menipu aku..adakah kamu sengaja membuat aku kerinduan menunggu kehadiran mu siang dan malam tanpa rasa jemu..dan akhirnya sunyi yang menemani ku....

apakah kita akan terus menerus menipu diri sendiri...apakah kita terus menerus akan menyembunyikan diri dalam keadaan yang tidak mengenal antara satu sama lain..apakah kita tega berbuat demikian?? sanggupkah kita membiar perasaan kita sendir terabai hanya kerana kita ingin mengaja hati insan -insan yang terlalu berharga kepada kita...??

kesunyian itu membuatkan aku terfikir dan berfikir...
di dalam kerinduan aku ingin sekali memeluk kamu...

impian ku adalah keinginan ku...

aku kembali seperti biasa membawa crita-crita dogengan ku..
membawa nukilan yang aku sendiri tak mengetahui kebenarannya.. selagi aku ingin menulis..
selagi tangan ini ingin menaip..
selagi aku tidak mengalami gangguan dari bos..
selagi minda ku punya idea
yang hendak dikongsi kan bersama..
selagi itu aku akan menceriakan hari ku..
mencerikan kalian..
menceriakan sahabat karib ku..
dengan penulisan ku..
dengan coretan ku..
dengan nukilan ku..
sekadar peringatan kepada semua..

yang aku...

masih bernafas...

sahabat,

andai engkau mengerti,
aku adalah aku,
kamu adalah kamu,
aku dan kamu mengejar impian yang kita sendiri ketahuinya..
aku dan kamu mencari sebuah erti kehidupan di dalam dunia sebenar..

sahabat,
andainya engkau tahu,
aku amat menyayangi mu,

aku amat merindui mu,

saat-saat bersam
a mu buat ku kerinduan,
saat-saat kita bergelak ketawa,

saat-saat kita menangis bersama,
saat-saat kita berkongsi cerita tentang kita.
ohhhh...

sahabat,
andai engkau faham,
aku sebenarnya tidak mahu menyusahkan mu..
aku sebenarnya tidak mahu mengganggu mu..
kerna ku tahu engkau sibuk dengan dunia mu..
engkau ada komitmen lain terhadap kerja mu...
aku ingin memohon maaf kiranya aku tidak memahami mu..


sahabat,
di satu ketika nanti,

ku harap.
aku dan kamu bisa mencipta
kenangan yang terindah
seperti kita pernah cipta di suatu ketika dulu seperti yang kita pernah lakukan...
aku bisa mendengar omongan mu..
aku bisa dengar luahan hati mu
dari hati ke hati..
kalian bisa mendengar omongan ku..
kalian bisa mendengar luahan hati ku..

aku dan kamu bisa bergelak ketawa
bisa buat lawak
bersama
bisa makan bersama
aku sungguh merindui saat-saat begitu...

sahabat,

ini lah luahan hati ku saat ini,
ketika ini,
di jam ini
di awal bulan april...

hanya untuk kamu,

~ along, angah, mell (alang), achik, adie, eqyn, iqNa, mida ~

hanya untuk kalian,
~ emy, eva, chan, christy, nancy, ina, rina, pai-g, suri
~
hanya untuk insan-insan yang ku ingati
~ prince, ben, ede, walther ~


~ aku sayang kalian semua ~

hanya ini yang mampu ku ucapkan

! aku harus lakukannya..!

selamat pagi sumeeee...
gud morning sumeee...
buka mata....senyum...rasakan keamanannya..dan kedamaian..

hari ni 02 april 2009
aku harus melakukan nya...
aku nak buat tag tuk korang sume..
lame dah rase nye aku tak buat tag tuk korang....

rules og de dida's tag :
senang je..
tempekkan satu pic yang paling cute sekali..
and jawab soklan tag yang diberikan...

selamat mencuba..

1 ! pernahkah anda di tipu (ditikam dari belakang) oleh sahabat baik anda !
~ pernah kot..siapa?kenapa?biar menjadi rasia hidupku ~

2 ! give 5 person yang akan membuatkan anda menangis !
~ ayah, mama ~
~ my beloved sista and my beloved bro ~
~ my bestfren ~
~ insan-insan yang kusayang ~
~ c musuh ketat ku ~

3 ! cinta adalah......!
~ love is love...tidak sama dengan sayang...tidak sama dengan suka~

4 ! kalau anda terjumpa 5,000 hinggit apa akan anda lakukan !
~ aku akan bershopping sakan..cehhhhhh ~

5 ! kalau diberikan pilihan anda siapa artis yang ingin anda ketemu !
~ hans isaccc...~

6 !berikan 2 perkara tentang si pemberi original tag ini..INGAT YANG ORIGINAL TAW!! !

~ seorang yang manja dan degil ~

tag ini ku berikan kepada :

~ sis danya a.k.a puan zunita ~
~ sis naniey (after balik dari bertunang mesti jawab k)
~ sis awyn ku sayang ~
~ sis ynaaa yang ku rindu ~
~ cik ifa yang comei ~
~ sis ainnaaa yang duk kat labuan ~
~ sis eyena ~
~ sis yana yang merindui hubbynya ~
~ sis miss lolly yang dah baik demam ~
~ miss farah ~
~ miss bibiey ~
~ miss taty ~
miss along ~
~miss ije ku sayang ~
~ sis ku lulu ~
sis ku inn ~
~ sis ku nadia ~
~ sahabat ku angah ~
~ miss nani ~
~ nana ~



Followers

Template by:

Free Blog Templates