** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Feb 22, 2010

perLukah kita bertindak kasar??!!

pagi semua.......penatnye..pehh sebenarnye tak mende pooN yang ku buat....khakhakhakh!!!!sakit peyut nie buat aku penattt.....
eh ekceli bukan nak wat cete nie poN.....aku nak kongsi je..
bagaimana dengan insan pentingkan diri sendiri....tak mahu mengakui kesalahan sendiri...nak ikut kemahuannya sendiri....sampai tak nampak kesalahan dan keburukan serta kelemahan diri sendiri...semua apa yang dia nampak..semua salah...semua tak betul...ade je yang tak betul....
BUkah kah menerima insan lain dengan seadaanya itu sudah membuktikan kita boleh menerima sesiapa sahaja kerana kita telah menerima kebaikan kelemahan dan kelebihan nya...kenapa dia nak yang sempurna???sedangkan tak de manusia yang sesempurna itu....
kenapa manusia seperti itu perlu wujud dalam kehidupan kita??!!

2 tunding jari kat saya :

Moon BlooDy Spell said...

biasa la tu... manusia memmang nak selalu menang

d i D a_LittLeBaby said...

mOOn :

ye laaa..tapi kenpa perlu rasa begitu??kan kita dijadikan bukan la sesempurna..mesti ada kekurangan dan kelebihannya..

Followers

Template by:

Free Blog Templates