** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Feb 22, 2010

jadi lah diri sendiri weiii..

affteNunnnn..
hai semua..
dah lunch ker??
kenapa orang tak reti nak bersyukur erk.....???
napa ada orang nak jadikan kita ni sebagai
ekspiremen dia tuk melihat kecantikan or keburukan sesuatu tu??
napa dia orang tu tak leh nak nilai seseorang itu dengan ikhlas..
napa nak tenguk pada kecantikan??
ya mungkin suatu kecantikan itu adalah satu anugerah yang TUHAN
berikan kepada kita....yang TUHAN kurniakan kepada kita..
tapi bukan tuk diperagakan untuk mengumpan
jantan jantan miang yang hanya melihat pada kecantikan itu...
=============================================
nama pun manusia...NOBODY is PERFECT!!
ada kesilapan..ada kekurangan nya....
ada keburukan..ada kecacatan nya...
bukan semua manusia hidupnya dikelilingi keindahan..
kecantikan...kebaikan...
untuk jadi yang terbaik...cukup lah jadi diri sendiri..
nape perlu ubahnya nafikannya menjadi insan yang lain..
new human...
=======================================================
percaya la babe!! berubah mengikut kehendak insan lain..
tidak berbaloi..sekiranya perubahan itu hanya sekadar untuk kemegahan..
buat perubahan..berubah menjadi yang lebih baik itu OKEH..
diperlukan untuk mempertingkatkan lagik munasabah diri..
tapi untuk menjadi sepertimana yang insan lain mahukan itu...
sukar lah Babe...macm tak ikhlas la weiii....
mungkin ramai yang tak sependapat ngan saya...
===============================================
tapi itu lah pendapat saya..
berubah boleh di haruskan...
tapi tenguk la pada sesetengah itu...
yang perlu diubahhh..diubahh..
yang tidak perlu...dont laaa..
jadi diri sendiri kan senang....
biarpun kekadang diri kita banyak kekurangan
ramai orang tak suke...ramai musuh tapi kita still jadi diri sendir..
kenapa kita ubah jadi baik sedangkan kita tak suke...
kita nak berbaik ngan orng tapi hati kita kate tak bolehhh.
so just be your self...!!
{ sorry entry ni emo sikitt }

perLukah kita bertindak kasar??!!

pagi semua.......penatnye..pehh sebenarnye tak mende pooN yang ku buat....khakhakhakh!!!!sakit peyut nie buat aku penattt.....
eh ekceli bukan nak wat cete nie poN.....aku nak kongsi je..
bagaimana dengan insan pentingkan diri sendiri....tak mahu mengakui kesalahan sendiri...nak ikut kemahuannya sendiri....sampai tak nampak kesalahan dan keburukan serta kelemahan diri sendiri...semua apa yang dia nampak..semua salah...semua tak betul...ade je yang tak betul....
BUkah kah menerima insan lain dengan seadaanya itu sudah membuktikan kita boleh menerima sesiapa sahaja kerana kita telah menerima kebaikan kelemahan dan kelebihan nya...kenapa dia nak yang sempurna???sedangkan tak de manusia yang sesempurna itu....
kenapa manusia seperti itu perlu wujud dalam kehidupan kita??!!

Followers

Template by:

Free Blog Templates