** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Jul 31, 2011

pernah ka kamu rasa itu perasaan ?

pernah ke kamu rasa cam ne rasa sakit yang kamu sendri susah nak tafsirkan...pernah tak korang rasa mcm mana rasa sakit yang terlampau..sehingga bisa buat kamu mengalirkan air mata..bukan kerna sakit period or sakit yang boleh di lihat secara fizikal nya..huhuhu....


tawu tak perasaan rasa sakit hati yang ingin kamu luahkan tapi akhirnya terpaksa kamu pendam sehingga membuatkan kamu mengalah demi kebaikan bersama.boleh tak kamu terima kiranya berulang kali di lakukan tetapi alasan yang sama diberikan.haisshh..mungkin saya seorang yang terlalu memikirkan benda benda yang terlalu simple sehingga apa yang saya rasa langsung tak pernah di ambil tahu..tak pernah di ambil pusing sehingga ahkirnya saya mengalah dan terus mengalah.


mungkin! saya yang salah! mungkin! saya yang terlalu memikirkan sesuatu yang bukan bukan sampai air mata itu mengalir lagi.ya!! mungkin saya yang bersalah! terlalu memikirkan benda yang tak akan terjadi dan akhirnya membuatkan orang malas nak bergaduh dan akhirnya berdiam diri.malas nak melayan karenah saya lagi! mungkin! biarlah ape orang nak kate itu la saya.kenapa susah sangat ka saya ni untuk difahami..kenapa ? permintaan saya terlalu tinggi ke sehingga buat orang sekeliling saya menyampah dengan saya.ntah! saya juga tidak tahu! biarkan mulut busuk bau longkang itu.! abaikan.


iye mmg saya suka tanya soalan yang pelik2 sehingga menimbulkan kebosanan di muka orang.tapi itu kan saya.bukan sesaje je saya tanya soalan pelik2..sebenar nya da gak terselit ingin memberitahu kebenaran tapi hanya itu yang mampu saya lakukan.diam lebih baik dari bising.tak juga! kekdang diam itu la pemusnah segalanya kerana sekali ia bermula ia akn berakhir dengan airmata.luah luah luah luah dan terluah la segalanya.itu la senjata utama berdiam diri.mungkin satu satu tahap berdiam itu lebih baik.namun bukan semu abenda kita perlu berdiam kerna setiap yang berlaku ada sebab dan ada punca dan akibat nya.pelik kan manusia nie?!mungkin selama ni dia sahaja yang banyak mengalah demi kebaikan bersama.sebb itu dia berdiam diri.


sakit haty yang di tahan tahan akhirnya akan meletuskan perang dunia ketiga..perlukan sehingga berlaku nya begitu? kecik aty yang tak terluah dan akhirnya bisa buat kita marah dan terus terusik aty walaupun dia telah meminta maaf. sehingga begitu lama kita terusik aty keran tindakan nya.adui sang pojaan ku, sedar la aku juga seperti manusia lain.perlukan perhatian mu.bukan kawan2 mu saja.


okes! adios! terima kasih!


with love,

1901

0 tunding jari kat saya :

Followers

Template by:

Free Blog Templates