** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Aug 9, 2011

alamak tak de tajuk la!

cerita ini bukan ingin menguris perasaan sesiapa..
cerita ini bukan ingin mengutuk sesiapa..
juga bukan ingin mengiyakan sesuatu..
kita hanya berkongsi pendapat..
berkongsi rasa dan berkongsi perasaan...

mungkin di kala korang mesty sebuk
tengah berfikri ape juadah nak buke nanti..
tak pun mesti korang tengah dok masak kat dapur..
menyediakan juadah tuk berbuka nanti..
wal hal aku kat cini..
masih bercoret mencurahkan perasaan bagai nak rak!
ahhahahha..kelaka tak???
mesty ar bagi korang pehal budak kecik ni tak abes...
abessssss ngan melalak kat belog die..
aisshhhh de ku kesahh..
takkkk adooo jawab nye...

perasaan ini bukan suatu paksaan...
dan ia berbentuk dalam pelbagai jenis..
suka, duka, cinta sayang, benci khianat,
emua itu berbentuk perasaan..
eh eh silap khianat is perbuatan rite??
hahahhah..ahhh lantak laa...de ku kesahh!!
namun satu perasaan itu akan tumbuh mekar dalam diri kita.
biarpun kita pura pura tidak mengendahkan nya.
alaaaa paling pun mesty akan ckp mcm ni.
"ehh..mane ade..kawan je laa...bukan aku suka punnn..."
tak pon mcm nieee!!! "eh not my taste" eh betul ke tuuuuuwww?? !!
namun tanpa sedar perasaan itu sudah terrlalu sukar untuk
di usir pergi dari tempatnya..
sebab dia sesuatu yang keras aty, muka tembok.! taw tak..
mane taw nak pergi pergi dari tempat nya.!
halau laaa mcm mana pun..
menjerit laaa mcm mana pun..
marah la mcm mana pun! if dia tak mo pergi...
dia tak kan pergi! namun ketika kamu ingin ia bersama sama
duduk semeja, makan sepinggan, tidur sebantal
minum segelas, mandi??? tak leh ar sesame...
dia kan berlalu pergi seakan dan seolah olah
kamu langsung tak wujud depan mata!
seoalah olah kamu yang membuang jauh dia dari kamu.
meskipun hakikatnya kamu tidak langsung berbuat begitu.!
kejam kan perasaan itu...

sungguh perasaan itu menjadi begitu atas tindak tanduk tuanya..
sekiranya tuan nya itu setia..jujur...
maka dia akan stay sehingga dia tak kan jemu.
namun kiranya tuan nya itu cepat mulai lupa akan kamu.
maka perasaan itu akan cepat pergi..
benar kahh??? ntah la. aku buat tafsiran sendri..
so korang jangan la ikut.! hahahh!!!
kejam tak kejam tak??? ;p

mungkin kamu selalu lupa
kita kehidupan ini..tidak selalu di atas
dan tidak akan selalu menuju kebahagiaan..
kerna mana mungkin kita akan merasa kebahagiaan itu
tanpa kita merasa keperitan dan kesengsaraan dahulu..
biarpun hakikat nya sepertti un fair..
but itu la realiti kehidupan yang kita perlu hadapi.
biarlah kita sengsara menangis air mata ungu sekali pun..
dan atas usaha bertahan sendiri
berkat kesabaran dan pohon doa dari NYA..
maka kita kan beroleh kebahagiaan yang orang yang
tak mampu menghalang nya dari kita.
mungkin ketika itu orang lain akan jeles yang teramat.
kerna kebahagiaan yang mungkin suatu ketika dulu mereka
pernah kecpi kini dalam gengaman kita.
yang juga mungkin bagi mereka kita tidak layak memiliki nya.
ahh persetan semua itu.manusia sekejam itu tidak layak
memanggil ku sahabat!
dan ketika itu juga kesedihan bertukaar dengan sekelip mata..
menjadi sebuah kegembiraan yang sukar digambar kan..
seeee ?? sape kate kita ttak leh bahagia..

alamak! dah melalut la pulak.
seee....nta ape je aku tulis ni..ahahahh...
ape ape pun ikut suka ati aku la...
adoo aku kesah! ahaha mcm dah jadi tradee mark la pulak!
ahhahaha

oke stoop!
ape pun pun aku sangat sangat sayang en pencuri aty ku :)
smiling from us :)

0 tunding jari kat saya :

Followers

Template by:

Free Blog Templates