** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Nov 15, 2011

bila aku mula start balik merepek.maka ini jadinya...!!!

dalam hidup ini penuh dengan dugaan..kadang kala kita gembira..

kadang kala kita bersedih terluka..

namun ada yang lebih memerlukan perhatian dari kita..

namun kita selalu lalai mengikut perasaan sendiri .

sehingga tidak menghiraukan perasaan aorang lain.

dan tindakan kita mampu melukaan hati orang..

kadangkala kta ingin di belai..kita ingin disayangi dan di manjai


namun kita hanya mampu berkata kata tanpa merasa nya.

kadangkala kita tiada niat pun ingin mencari dan memulakan pergaduhan.

namun akhirnya itu lah yang berlaku..

bermula dari pergaduhan kecil..

merajuk marajuk manja sehingga menyebabkan pendam perasaan

itu berlaku lalu akhirnya..


ungkit mengungkit berlaku dan pergaduhan berlaku.

act bukan pergaduhan tapi selisih faham akan berlaku.

tapi kalau satu pihak je yang cuma tuk menyelesaikan masalah yang

kita sendiri tak sedar ia berlaku..

bolehker?? tak kan jadi ase nye kan...

tak adil bagi satu pihak lagi kan?? kan??

pe arrr...hahahha...


kalau kita hanya memikirkan untuk sembunyi kan sesuatu yang kuita rasa

kita boleh rahsia kan sehingga mati! tetap akan terbongkar juga akhirnya

kerana ia tetap akan berungkit suatu saat nanti.!

percaya taw tidak pasti semua dari kita akan merasa nya.

pointtt ituuuu! penting! hahahhaha...

alalalalal..oke stop tuk merepek!

ni la lama tak merepek kan....

hasil nya ntah ape2 je..hahahahha ;P

0 tunding jari kat saya :

Followers

Template by:

Free Blog Templates