** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Jun 17, 2011

bergurau ada cara nya geng!!

assalamualaikum..


sabar dida..sabar dida....jangan cepat melatah....mahu tak marah...tetba puuukkk....tolak kepala aku dari belakang..haiya pakcik kita ada adab oke!! bukan mcm tuh cara bergurau...agak agak la....aku ni pun bukan nya baik sangat pun..selalu gak berkasar ngan orang...selalu gak cubit2 org...selalu gak tumbuk2 org..tapi tak pernah terlintas di fikiran aku nak tolak kepala org lebih lebih lagi pegawai atasan aku...haiyaaa bro ! kali ni mungkin la kau di maafkan....


mungkin sebab aku ni terlalu kecil....haiyaa brooo....mmg kali ni aku tiada dah nak respct ngan lu la bro...haiya...aku ni cukup bagus la nak di buat dan di main2 kan korang....kutuk aku...tapi aku relax je....aku marah pun kejap je..merajuk pun kejap je...tapi hakikat nya gurauan kau itu sememangnya bagi aku kurang ajar ar....


ni kau baru buat kat aku....cube misalnye kau buat kat org lain...ape kesss???? fikir sendiri la bro...!!


oke! adiioosss!! malam ni nak kuar g tengok wayanng!!!!!

KenaNgan bersama sista KU wanie



assalamualaikum

meh kite citer mula perkenalan....



perkenalan bermula di rumah no.36 tak silap..ngeeee..lupa umah no berapa...sory ika....hehehehhe....di kuala mengatal..mula mula segan..tak manyak mulut..pastu dari panggilan wani.....ko..aku..dan akhirnya akak....dan gurau senda sahut menyahut bermula diumah itu....




persahabatan itu diteruskan lagi sehingga akhirnya kami mengambil keputusan untuk tinggal berdua di seri maju sepanggar..bermula episode kami berdua menjadi rapat sebagai adikberadik...jangan tak tahu kami ni memang satu kepala....sorang nangis sorang akan menangis..hahaha....tak de la gurau je..hahhaha.....kalu nak menyakat tak kira la kat ne..abis sume org kami sakat..hahhaha....yang penting kesetiaan dan kejujuran itu penting....


rumah itu kami hanya tinggal berduaaa.....no more insan lain lagi...rumah kekcik so tinggal berdua la...kalau my fren mini turun g Kk dari sandakan dia akan tumpang tido kat umah..alaalalla...rindu lak ngan masakan mini..kari ayam mini....hehehehhehe.......:)) ape2 pun kita sambung lik....rumah itu alkisah nya di cari oleh my fren shafiq..hahahha...yaa.a...biarpun rumah kami itu di tingkat empat tapi tak kisah la janji ade umah..hahhaha..yang penting kelengkapan dan peralatan dan Tv adooo!!! kalau tak adoooo mmg mati kutu ar..hhih....


bermula di rumah itu la kami tolong menolong, tolak ansur bantu membantu....gurau senda..tangis ketawa.....pujuk memujuk...baling baling bantal...hahha..nyanyi teriak teriak mcm ape je..hahuhuhu....di umah itu la kita mengenal kesusaha bersama....kalau aku tak kekurangan sen..dia la yang sering bantu aku...kalau dia kekurangan sen aku la yang bantu biarpun hakikat nya dia tak akan kekurangan sen sebb en abg sentiasa membantu dari segi kewangan..hehehehe...rindu rase nye..seperti semua berlaku semalam...dan akhirnya kini dia pergi balik perak....come to perak ..bye bye sabah.....


kalau dulu masak aku dia mesti cuci baju...kalau dulu sama sama kemas rumah.kini....di kemas tuk husband nye laaaa..hahahahha......jangan malas malas agy taw......kene ari2 sapu umah..cuci pinggan...jangan simpan je..huahuahauhaua.....tak pe perlahan lahan menjadi isteri yang baik tuk suami..hihiihihih...


ingat semua pesanan dik oke sista!!..kalau ade ape2..just call me...or msg me...t kalau takbusy mesti adik reply...hehehehhe.....perpisahan bermula awal tahun ini....ya awal tahun ini...dah lame rupenye dia menyimpan rahsia ini..dan awal bulan 12 tahun lepas baru dia bagitaw aku yang dia kene transfer ke tawau....huhuhu....nak tahu diia bagitaw aku kat ne...kat dalam message...waktu keje...office kiterorg kat sebelah je..padahal mase tu kiterorg still duk satu umah...kejam tak?? huahuaha......aku faham perasaan dia....so tak pe...pelan2 aku nasihat kan dia bersabar dan bertahan kerna nk buat mcm ne kan..dh ade je yang jeles ngan diaorg ni.....tak menyempat nak kuarka dari office tu...mmmm...mcm2 pe el kan...dan ade satu ari tu dalam kete....kite org sam2 nanggis.....mase tu dia yang drive...aku tak drive pun....dia bersuara pelan2....aku msih ingat lagi ayat dia..."nanti akak mesti rndu ngan adik...nanti akak mesti rindu nak bergaduh ngan adik...nanti akak mesti rindu nak baling baling bantal ngan adik...tak de dah kawan akak.." ya msa tu aku sebak gak..tapi still kontrol...tak nak suasana menjadi tangis menangis lak kan...so aku senyum je..tapi akhirnya airmata ku mengalir jua bila aku nasihat kan dia..huhuhuh..sedih beb!


biarpun aku baru kenal dia setahun lebih tapi banyak dah kenangan bersama...dia la ada di sisi aku bila aku mengadu itu ini..diala di sisi aku bila aku kehilangan insan tersayang....dia la ada bersama aku bila aku menangis menangis dan terus menangis mengingati org yang tak ingat aku..dia la ada disisi aku bila aku tencion....diala tolong aku driving..huhuhu...dia la yang ingatkan aku pada insan yang aku tolak satu ketika dulu..cehhh...dia la peneman di kala susah dan senang....dan kalau aku rasa ade yang tak puas hati..aku ckap je...saling ingat mengingati satu sama lain...itu la kami...k-Box...GSc...shopping..1 borneo...contre point...Suria sabah...Pantai Tg aru....KKIa, airport airasia terminal 2..segama..tg Lipat..adalah tempat yang selalu kiteorg pegi...meninggalkan kenangan buat dia dan aku...jadikan tempat tempat itu tenpat yang bakal dirindui....


dan kini....berita yang aku terima pada 2 3 bulan lepas menjadi terlebih cepat bila aku tahu penukaran penempatan dia pada 16 jun 2011..dan sepatutnya dia ingin menunda lagi tapi akhirnya terpaksa lapor diri ari isnin ari tu dan balik semula ari ni...17 jun 2011...so sad...tak sempat nak jumpe dia.ari tu pun tak sempat nak antar dia balik ke tawau....kerna aku g oT..huhuhuhu......arap2 keje kat situ oke laberbanding kt cni...biarpun belum mule keje dah ase nak nangis kan...bersabar kerna itu la ujian ALLAH buat kita umatNYA....bertahan la kerna itu la Dugaan buat kita.....TUHAN tidak akan menguji umat NYA kalau UMATNYA itu tidak mampu menghadapi nya...setiap ujian itu pasti ada disebaliknya..


adik bukan la adik terbaik dan kawan terbaek pernah akak jumpa tapi adik cuba tuk menjadi adik dan kawan terbaik kepada akak dan menjadi pendengar setia...syang dan rindu akak selalu..

ingat la kami kat cini..hehehhe..t awal dec adikbalik gak g situ..hehehe.yang penting adO yang ambik den...hehehehhe......:))

sekian..

Followers

Template by:

Free Blog Templates