** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Aug 7, 2011

seminggu berpuasa di bulan ramadhan (^_^)

hari ini genap la kita umat islam berpuasa selama seminggu.fuhhh...dalam masa seminggu ini manyak dugaan dan manyak je yang membuatkan kurang nya puasa kita naseb bek tak terbatal puasa...hikhikhik...ape ape pun kite tetap tegar di sini.! harusssss!!!

dan hari ini aku masak ikan goreng masak sambal yang aku sendiri tak pasti sedap ke tak sedap ke...betul ke tak betul..mmg aku buat ikut suka aku je laa.! hahhah! maen letak je....hahahhaah....habis laaa!! naseb lum kawen agy..hahahhah ;p

dan seperti hari hari biasa aku mesty buat sesuatu yang surprisa tak surprise la untuk dia...so today aku ingat nak buat lagi..for de last kan..hahaha..mane taw pas ni tak leh nak wat agy. :( so kiter wat la paling gempak..cehhh! konon nye laaaarr...! bukan salah dia oke! tak mo tak mo salahkan dia..mmg aku mcm nie.!

oyessss!!! hari ini aku sangat merindui diri nya...terima kasih TUHAN kerana memberi ku ruang untuk bersama nya..... :) smile alwys dan happy sangat.! malam ni nak lepak lepak kat umah..act nak cuba mangu sahur...dalam semiinggu ni, 3 kali je bersahur..selain itu tak.! terbabs tidur sehingga waktu untuk mangun ke pejabat. ! oyesss..memang kau pemalas dida untuk mangun bershur.!! bukan pemalas laa..aii orang nye rajin oke! tapi liat ckt nak mangun...okess!

oke aktiviti untuk hari ini..seperti kemarin gak.kiteorg g pejabat untuk membuat kerja lebih masa..ceh formal gile siott!!! hahah..untuk mencari sen lebih :) tak de la! tak de niat tuk mencuri waktu.tapi sememangnya kite org ade tugas oke! tapi ntah kenapa ari ni seakan lemas dan lemah sangat! sehinnga tak bermaya.balek umah terus tido! oke! so sweet la cik dida ni.! ahhaha...mmg kau bulan puasa sangat pemalas oke! dan sekrg nak dekat waktu berbuka bagi kota kinabalu oke.jangan jeles orng semenanjung ;p..kota kinabalu berbuka 6.33 untuk ari ni.oyesss! dida nak out dulu.t kita borak borak santai gtu.okes! selamat berbuka semua.!


sangat sangat merindui kenakalan blogger blogger dahulu... :)

with love,
1901

sangat rasa bahagia (^___________^) senyum lagi..

terasa hati ini berbunga bunga sahaja bila mengingati diri mu..aishhhh...pe dah jadi ni!! serius aku cakap aku rasa bahagia bila kau tahu aku sering hadir dan sering ada buat diri mu...serius aku gila kan mu..hahhahahah ;p

di saataku perlu kan mu..kau ada untuk aku..biarpun kadang kala ada gak miss nye time aku perlukan mu..biasa la kerja mu membuat kita sering tidak bersama dan keadaan kita..saya akan cuba untuk memahami nya lagi..tapi seriuss aku cakap aku rindu gilaaaaa...

sangat sangat bahagia bila aku boleh masak untuk orang yang aku sayang..sngat sangat rasa bahagia bila boleh kurangkan rasa kelaparan dan kehausan orang yang kita sayang..hihi... :)) senyum lagi nieh... hhihi..dah mereng dah ni..tambah2 agy tengah dengar lagu korea..love story ni..asiihhhh....boleh kembang je tersenyum je ni....

boleh tak korang rasa apa perasaan aku sekarng ni...rindu sehhhh!!! terasa sangat sangat di manjakan bila orang yang kamu sayang suapkan makanan kat kamu..aisiihhhh...tapi tahan je la weii..tak leh nak lebih2 kanggggg...habis semua jadi kontroversi..wakakakkak!! opppsssss

biar aku ja tahu...

yang penting aku sangat sangat rasa bahagia walaupun kdg kala kami seakan tidak mengenal ant satu sama lain..kuang..kuangg.kuangg...biarpun kdg kala ada pasang surut nya..biarpun kdg kala kami seakan musuh ketat.aissshhh....tak pe tak pe insyaallah kesabaran ku akan membuat ku bertahan dan akhirnya muncul mentari menyinari hidup ku.....:))

thankz so much. :))

Followers

Template by:

Free Blog Templates