** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Jan 30, 2012

semoga tuhan mengurangkan rasa sakit itu buat dia :-(

sekarang, aku tidak mempunyai masa or tidak mempunyai fikiran lagi selain dia..
dia, insan yang buat aku gembira.
dia insan yang buat aku tersenyum..
dia insan yang memahami keadaan kita ketika kita sedih
ketika kita berduka..
dia hadir sebagai seorang sahabat..

oh tuhan tolong berikan dia kekuatan tuk melawan penyakit kanser nya..
sungguh pedih dan segala nya berhenti saat aku ketahui penyakit dia.
3 tahun kami bersama mengharungi sisa2 hidup sebagai seorang pelajar dan
akhirnya smlm baru aku dapat tahu dia ada penyakit!

selama ini dia senyap terus senyap.kdangkala telefon..lepas tu senyap...
kdgkala miskol pastu senyap..ada tika dia ingin berbual dan bertanya kabar.
namun setiap kali itu keadaan tidak mengizinkan bukan kerna mengelak tapi
kerna kesibukan dan ketiada kredit buat kami jarang berhubung..

my dear christy,

semoga kau tabah mengharungi dugaan tuhan dan lawan penyakit mu agar kau bisa tersenyum lagi. kami kawan dan sahabat kau sentiasa mendoakan kesihatan kau..amin.

Jan 27, 2012

melancong time jom!

hati ini bila ia terusik...ia akan terus terusik..
hati ini bila ia berbunga bunga keriangan..maka ia akan terus di buai impian dan angan angan..
hehhehhee.. :)) begitu la ketika petang tadi tetba mase tidur aku leh terfikir sesuatu..

bila aku rasa ia buat aku tersenyum dan terus tersenyum maka timbul dan muncullah sang angan angan mencipta sarang nya di kotak minda aku ni..hikhik...soryy dear someone. just angan angan manataw kan tetba betul betul lak..hehhehe

aku nak g taman bunga yang penuh dengan kasih dan sayang...bersama insan yang aku sayanng..menyulam perasaan cinta dan kasih serta sayang hanya kita berbunga..ahahhah!! geli tak geli tak?? hahha.....tapi sila jangan muntah kat sini oke.!

aku nak g satu tempat yang indah dan aman yang membawa kepada ketenangan buat aku dan dia.dan kami menciota seribu kenangan terindah di sana..hahhaha....konon nye.....heheheh...best gak kan angan angan mcam ni...tapi bila jadinya?? tak tahu...hahhahah!!

sebenarnya tika ini aku ngah dan sedang memikirkan sesuatu untuk di buat kejutan..hahha! tak salah kan?? hehehhe kejutan buat insan tersayang..tak semestinya lelaki je yang kene buat kejutan kan..hahahh!! lawakkk2...pernah tak aku dapat kejutan mengejutkan dan sampai buat aku menangis terharu?? mmmm....(tengah berfikir) hahahhahahah...tak mo cakap t ade yang terkecil ati..hahhah...oke kiter stop kat cini...dah berangan angan jap agy t sambung lagi.hehhehe..


bosan !

hai mat petang semuaa...so boring oke! huh.sejuk yang amat sekarang ni,hanya tuhan saja yang tahu! beku dohhh!!! tangan dah sejuk beku bak ase mcm kat korea bersalju..hahhah!!!

korang buat pe sekrg ni..mesty ngah kenyang kan..?? aku?? tak dooo!!! mmg pemalas nak kuar adalah aku la sekrg ni...hihihih....nak manje2 skit pun tak leh..adoiii!! cian nye aku ni...message dah la tak kene layan.bosan jee....

tetba mase aku tido leh lak aku terfikir sesuatu itu....nak tahu ape....nantikan episode akan datanng...hehehheh :))

Jan 26, 2012

wordless for thursday!

salam sayang dari saye..hehihihi
baik lak aku ari ni kan...

erm oke stop berjiwang sakan..ngeee...biase la bila dah sorang sorang ni...jiwanggssss yang amat amat amat sangat kan..hahahhaha....act aku ngantuk ni....giler ar tenet ni leh pulak dia kuar masuk kuar masuk..tengok terpaksa taip balik semula...oke..nak tido dulu..t sambung oke..

mestio my dear someone tengok nanti kate ai my sayang ni jiwanggsssss sangat la..hakhakha...dah tak de keje la tu....hahahahha.....naseb badan laa...

bukan smeua benda kita leh kuar kan dari bibir muncil ni..hahahahh!!!

ni la cara penulisan yang baik..ikut suka je kan..! yang penting itu lahir dari hati!

oke adiosss..!

Jan 25, 2012

ku cipta ayat itu untuk disempurnakan suatu saat nanti..

Repost kembali kerana ianya belum sempurna.

:)

::..ku ukir sbh lukisan scr plahan lahan..ku ingin btk lukisan itu mjdi sbh lukisan yg sempurna di mata ku..nmn smkin aku ingin ukir lukisan itu menjadi chantek..semakin sukar utk ku fikir apa lagi yg blh ku lakukan utk mjdkan ia sbh lukisan yg bermkna & indah di mata ku.& akhirnya air jth ke ats lukisan itu..& mjadikan lukisan itu kabur dan terus kabur dan akhirnya hilang dari pandangan..::


cerita ini di tulis ketika saya bersedih..ketika saya dalam terluka...terlalu dalam.tapi satu hari di hujung bulan itu.saya tersedar dari lamunan dan angan angan serta kenangan yang menyakitkan dan menyedihkan.lalu saya buang dia jauh jauh agar saya tidak mengingatkannya lagi.dan kini cerita itu bermula kembali dengan lebih menarik lagi.kerana cinta dulu saya kini hadir kembali buat saya.mungkin itu lah takdir kami kan.juga takdir tuhan tuk saya.insyaallah ia akan berkekalan.doakan yer.. :))..lalu ku cipta lagi...

:..ku ingin mengukir sebuah lukisan sebuah lukisan yang chantek..dan menghasilkan taman di haty ku..namun semakin kuingin mengukir ia menjadi taman yang indah di mata ku…semakin sukar tuk mengubah nya..dan akhir nya ku biarkan ia berlalu begitu sahaja dan berharap aku akan menghabiskan lukisan itu menjadi sebuah taman yang chantek..::

Namum kisah ini juga sudah berakhir dengan sebuah kelukaan.

Maka ayat ayat itu ku biarkan begitu sahaja berharap akan disempurnakan suatu saat nanti bila tiba waktunya.

In shaa allah..

Jan 20, 2012

bercampur aduk.

malam ini, aku sendiri lagi! terus sendiri konon nye...huhheheh... :)

tapi ntah kenapa malam ni aku juga bersikap sensitif terhadap sesiapa aje.termasuk la diri ku sendiri..bak kate my dear someone, suke suki buat diri sendiri susah ati...

bukan suka suki la.tapi ia nya datang dari ati,

malam ni my dear someone,

aku juga merindui diri mu.seperti malam malam sebelumnya..

bosan lak! huhuh...idea ade tapi hantuuu!!! tak tahu nak mule dari mane.huhuh

Jan 19, 2012

pilu rsa nya hati ini

saat aku mendiamkan diri...
bukan bermaksud aku ingin mencari gaduh atau merajuk.
tapi aku mencari jalan penyelesaian.
kita sering bergaduh dan terus bergaduh.
dan hati sering terluka...

setiap tutur kata mu.
buat ia mengusik hati ku.
tapi tiap marah mu..
buat hati ni tersentap..
jujur aku katakan..
aku tidak boleh jadi seperti dulu..
aku cuba tidak mengendahkan benda disekeliling mu..
tapi hati ini tetap terusik...
sama da sengaja atw tidak..
ia tetap berkubur di hati..
dan
akhirnya..
airmata itu jatuh lagi..
saat aku perlukan mu...
saat aku merindui mu..
saat aku mencintai mu..
dugaan demi dugaan TUHAN turunkan untuk
menguji ketabahan dan kesabaran aku untuk menempuhi dugaan dari NYA.
kenapa dan mengapa?
hanya DIA tahu.

aku mencuba dan terus mencuba....

tuhan tolong aku jaga dia ...
kerna aku hanya manusia biasa.
mungkin aku tiada kekuatan untuk jaga dia..
huhuhu... :(

aku sayang dia dan rindu selamanya...
aku tak kan berhenti bertahan dan terus bertahan...
namun kira jodoh buat kami tiada...
tuhan jaga dia tuk aku..

Followers

Template by:

Free Blog Templates