** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Jan 19, 2012

pilu rsa nya hati ini

saat aku mendiamkan diri...
bukan bermaksud aku ingin mencari gaduh atau merajuk.
tapi aku mencari jalan penyelesaian.
kita sering bergaduh dan terus bergaduh.
dan hati sering terluka...

setiap tutur kata mu.
buat ia mengusik hati ku.
tapi tiap marah mu..
buat hati ni tersentap..
jujur aku katakan..
aku tidak boleh jadi seperti dulu..
aku cuba tidak mengendahkan benda disekeliling mu..
tapi hati ini tetap terusik...
sama da sengaja atw tidak..
ia tetap berkubur di hati..
dan
akhirnya..
airmata itu jatuh lagi..
saat aku perlukan mu...
saat aku merindui mu..
saat aku mencintai mu..
dugaan demi dugaan TUHAN turunkan untuk
menguji ketabahan dan kesabaran aku untuk menempuhi dugaan dari NYA.
kenapa dan mengapa?
hanya DIA tahu.

aku mencuba dan terus mencuba....

tuhan tolong aku jaga dia ...
kerna aku hanya manusia biasa.
mungkin aku tiada kekuatan untuk jaga dia..
huhuhu... :(

aku sayang dia dan rindu selamanya...
aku tak kan berhenti bertahan dan terus bertahan...
namun kira jodoh buat kami tiada...
tuhan jaga dia tuk aku..

0 tunding jari kat saya :

Followers

Template by:

Free Blog Templates