** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Feb 2, 2012

persahabatan aku sayang kau!

assalamualaikum dan salam sejahtera semua....hihih....sekarang ini tengahari..lunch time oke!! korang mesty tengah kelaparan dan tak pun tengah makan or tengah lunch kan?? hihi..aku??? tak ado! sebab?? malas nka kuar...

act aku nak stori about friendship! tapi baru opening jer...bagi salam kan...seperti hendak masuk ke rumah orang kan..huhu..

sebuah persahabatan itu penuh nilai nya bagi seseorang..tidak! untuk semua insan yang bernafas di muka bumi tuhan ini.sesungguhnya bila kita ikhlas mengikat tali persabahatan itu tanpa ada yang menikam kita dari belakang..maka kita akan gembira bersama..bergaduh itu salah faham itu adalah perkara biasa dalam perhubungan persahabatan...tapi kita sebagai seorang yang matang, yang tahu kekurangan dan kelebihan sahabat kita akan tahu macam mana nak handle salah faham itu.

hari ahad ari tu, masa aku ngah tengok tv..dan log in fesbuk-ing. aku ternampak dan terpandang fesbuking ex clasmte aku..ohh! di ketika itu hanya tuhan sahaja yang tahu apa dalam fikiran aku..satu picture my ex clasmate juga tengah sakit dan duk dalam wad..!oh my god! dan masa itu aku tanya kawan aku..apa sakit dia..tapi dalam hati tertanya tanya kenapa dan mengapa?? dan akhirnya aku kuatkan hati untuk calling my dear fren nancy.untuk bertanya seterusnya...dan akhirnya aku mendapat tahu apa penyakit my dear christy..oh jatuh segala air mata aku yang ku tahan masa mula mula menatap wajah dia d fesbuking..huhu....

dan ketika itu.aku baru tersedar dari mimpi.minda ku berpusing mencari dan berfikir sesuatu.."..oh baru aku ingat dan tahu kenapa christy menyepikan diri.." mungkin dia tidak mahu kami tahu penyakitnya...sungguh sedih rasa hati ini melihat dan menatap wajah kawan yang sedang terlantar sakit..dan air mata ku kuar lagi bila nancy beritahu bahawa dia bgtw christy yang dia balik april dan ni balasan christy dengan nancy ".. yaa..bila sempat ...kita jumpa.." huhuhu....luluh jantung dan hati ku mendengar ayat itu...

dan kami kawan kawan ex clasmate dpm..mendoakan agar dia christy kuat dan cepat sembuh..penyakit C itu sungguh aku takut...

Dear my christy,

aku bukan seorang kawan yang baik tapi aku ingin mencuba menjadi kawan yang baik untuk kau.semoga kau kuat tuk hadapi semua ini..dugaan demi dugaan tuhan turunkan...kau di uji dengan dugaan yang mungkin orang lain tidak sanggup hadapi nya...tapi kau masih boleh tersenyum lagi biarpun kau tahu penyakit kau di tahap ke 4..tapi dalam hati kau aku tak pasti..hanya kau sahaja yang mengetahui.ingat satu sayang, tuhan tidak akan menguji seseorang itu kira orang itu tidak mampu menghadapinya...insayaallah, semuanya akan berjalan denganlancar dan akan pulih seperti sedia kala..kau kena berfikiran positif dan jangan sesekali mengalah oke! kami kawan kawan kau sentiasa akan berdoa untuk kau dan yang lain.amin.sayang kau ketat ketat oke.




ni la kami berlima...dulu kini dan selamanya kami akan mengembirakan satu sama lain...muahhhh..



semoga my dear Christy cepat sembuh, jangan marah marah dan makan ubat oke! semoga kau kuat tuk hadapi segala dugaan yang diberikan.pasti ada hikmat di sebaliknya.mentari kan muncul lagi utk kau sayang.

# sayang kau ketat ketat sayang..#

7 tunding jari kat saya :

graxieparadise-ejm said...

usehhh mau ngangis sa o hahahahahhahahaha tp mau ketawa mesti mau happy ba kan...

d i D a_LittLeBaby said...

# garxie : mengolok2 ko sana ar..hahahha....ya laa mau sembuh kita mesty happy2 supya kita nda sedih..hahhaha..supya penyakit tu lari...

graxieparadise-ejm said...

hehehehehehehhe bukan mengolok ba menyedihkan juga ba ko nya post ni tersentuh juga tp inda menanggis hahahaha

d i D a_LittLeBaby said...

@graxie : nda pun aku suruh ko nangis2...hehehhe...

Celvinchoo Lee Ken Fah said...

hi...saya adik si christy tnank 4 the stregth u give to my sister ......

d i D a_LittLeBaby said...

@celcinchoo :

ur welcome... :) u sista is my fren..my best fren so...saya mahu dia sihat.

celvinchoo said...

hahaha sekarang kakak saya di sarawak sudah ... hope god bless her

Followers

Template by:

Free Blog Templates