** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Jul 21, 2012

1st ramadhan

hai hai hai semuaa umat di muka bumi ini..! assalamualaikum seme...

hari ini merupakan hari pertama ramadhan....dan saya bersahur seorang diri dan berbuka juga seorang diri.konon la! tapi seyes...memang hari ini saya berkeseorangan sahaja.dan duudk kat umah je la..tak kuar pun...hahhah! ape2 pun..happy fasting to u all oke.

dan dugaan pertama saya, saya gastrik!oh.mesty korang tak percaya kan..dan mesty korang kate saya memberikan seribu alasan tuk monteng puasa kan! kan! tapi sebenar nya tak pun! memang saya gastrik untuk kali ke dua dalam tahun ini.gastrk ai yang paling sakit...selalu kejap kejap je.huhuh.....sedih T_T..

oke sekian dahulu oke.nak merestkan diri konon nya..hahahha....


( banyakk nya nak dikemas dalam umah ni..huwrrgghhhhhhhhhh!! )

Jul 17, 2012

uzma dan bazli yang bingai!

sakit hati dengan uzmaaa!!!!! bazli sangat perasan! shit!!! damn it!!! sakit aty gila ngan ceta DDK ni...bingai!! nape la ade pompuan mcm tuh! siap pakai sapu sapu minyak nak dapatkan org yang di syg..hishh!!!

minta simpang la ngan aku weiii! geram nyee...ni baru setengah jam lagi setengah jam tenguk uzma n bazli! sangat kejam!! hargghhhh!!!!

oh ammar ! bertahan la untuk nadira! pasti kamu akan bahagia! :))

Jul 15, 2012

keroncong untuk ana by en aqasha

ini dia dari tadi petang aku nak upload kat mybelog ini....

en aqasha ai...dia la penghibur ai di kala ai kesunyian..hari2 tenguk dia...tak pe..tak de yangmenyakitkan hati pun :))

ape2 pun ALLAH sentiasa di hati dan di ingati selalu.. :))


en aqasha nyanyi ler :)

best dengar en aqasha nyanyi..hahahhahah :) DDk team.. :))

Jul 14, 2012

en aqasha Ku :)

malam semua malam ini aku bosan lalu ku buka u tube n en.google tuk mencari lirik lagu M.nasir suatu masa...act tak minat pun lagu ni sebelum ni...ini semua gara gara en aqasha a.k.a ammar..hahhahah! wahh! hebat tak dia...kalau la dia depan mata saya..memamg saya tak lepas dah..naseb suami orang taw..hahah! stop tuk perasan kan diri sendiri oke! hahah! :)) oke oke! story bermula.bila lagu ini di nyayikan secara akustik di dalam drama DDK..so i likeee! sebab?!! en aqasha yang nyanyi..oke...kalau org lain mungkin tak minat sangat kot! hahahha! kalau en.aaron aziz yang nyanyi tak feeling kot mcm ni.hahahah!!! sorry en aaron aziz..hahaah...ape2 pun i likeee so much! muaxxxxx!!! :)) aku sangat suke kan en aqasha dari dulu lagi! yeahh!! tepuk tangan serta kaki sekali! :) oke lihat la bait bait lirik lagu ini..penuh makna taw.! fuh! :)


Bagaimanakan ku mula
Dan apakah kata-kata
Yang indah untuk diabadikan
Tiap wajah berkisah
Tiap madah bererti
Manakah ilhamku

Cahaya di matamu
Senyum di bibirmu
mengukir seribu tanda pertanyaan
Mungkinkah kau jua dalam kerinduan
Di saat begini aku merindukah

Berhelai-helai surat
Terbiar di depanku
Tak dapat aku utuskan
Ku ramas semua
Dan ku buangkan
Jauh dari pandangan

Lalu aku kesal
Ku kumpul semula
Tak dapat ku nyatakan apa yang ku rasa
Jika engkau tahu di dalam hatiku
Mungkinkah kau sahut jeritan batinku

Dengarkanlah panggilanku
Dengarkanlah lagu untukmu
Angin lalu kau sampaikan
Rasa rindu yang membara
Kepadanya

Warna-warna cintaku
Kian pudar bersama
Malam yang gelap gelita
Entahkan kau rasakan
Apa yang aku rasa
Atau kau tak endah

Tapi ku percaya
Semua telah tertulis
Dan niat suciku takkan disiakan
Dan di suatu masa
Di hari yang indah
Ku hulur tanganku
Lalu kau terima

Jul 5, 2012

gambar tahun lepas ujung tahun. :)

rasa nya lama dah tak upload pix dalam my beloG ini..hahahah!! nahhhh ni la gbr yang di ambil sekitar ujung tahun lepas..hahaahh!!! gambar ni di ambil ketika meneman ayahanda dan ibunda ke klinik mata...heheehhe..:) so klinik pun klinik la..yang penting capture pixx kan....alahaiiI!! :))









ni la pengarang jantung ku :)

keluar dewan dengan bangga T_T

hari sangat budusssss sekali.yeahh!!1 buat kali pertama dalam seumur hidup ku.sepanjang aku bergelar seorang pelajar...tidak pernah aku keluar dewan peperiksaan tanpa menjawab soalan namun hari ini adalah hari ini dalam sejarah!!!!! shitt! demmnnn it...oh nooo!!...aku kuar dari dewan peperiksaan TANPA menjawab soalan! yeaashhH!! u r de great person aidasari..hahahha!!! gelak tuk diri sendiri! aduiii!!! boleh boleh aku tak leh nak jawab..sebab utama buku UNDANG UNDANG UMUM AKU TAK BOLEH DIGUNA PAKAI KERANA BUKAN JILID DUA! HAHAHAH!!! gelak guling gulingggg...hahahhhaa..ni kali laaa!! baru pandai laa.memang terbaekkk wokkk!!! berjaya mengkandaskan diri sendiri sebelum tahu keputusan! yeahhH!!!! terbaikkk!!! terhebat!!!..huhuh..sedih T_T

Followers

Template by:

Free Blog Templates