** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Oct 12, 2012

rest in peace my dear christy LEe

dia..seorang kawan yang sangat baik..seorang kawan yang disenangi oleh semua kawan kawan nya..dia...tidak pernah menyusahkan kawan yang lain..lembut...panas baran juga dia...dia seorang kawan, teman, sahabat rakan yang telah meninggalkan saya dan seluruhnya.....buat selama-lamanya..


sedih hanya tuhan sahaja yang tahu...

saat dia sakit, kami langsung tidak tahu...mayb semua di antara kami lost contact dengan dia..
tapi akhirnya rahsia yang dirahsiakan daripada kami..terbongkar juga apabila sahabat aku terjumpa gambar dia d fesbuk..ketika itu..hanya tuhan yang tahu...sedih yang amat..sungguh ketika rasa bersalah kerana mengabaikan sahabat ini..

dan paling sedih apabila kami dapat tahu penyakit yang dihadapi nya berada di tahap ke 4..kanser tulang tahap 4..oh tuhan..besar sekali dugaan MU buat kawan ku ini..ddan saat dia berpindah di hospital di kota kinabalu kami berusaha untuk melawat dia..dan berusaha buat diri nya senang dan gembira..selagi hayat nya masih ada...kini semua nya tinggal kenangan...

dan aku rasa bersalah..aku nak g lawat dia pas raya ari tu kat hospital keningau tapi ntah la banyak betul dugaan dan halangan tuk g keningau.dan akhirnya dia pergi sempat kami jenguk lagi..dan last penghormatan, kami bertolak ke keningau untuk jenguk dia buat kali terakhir..sungguh aku tak tipu...sedih yang amat dalam hati aku..terasa sekejap je masa berlalu.dan terasa dia tersenyum lihat aku dana kawan kawan yang lain.oh saat ini aku sangat rindukan dia..

## ayat paling ku tak lupa sampai bila bila..bila mendiang berkata " dida...pasni kita nda kan jumpa sampai bila bila .." oh tuhan! ketika itu ku tak mampu tipu diiri sendiri dan melihat mendiang mengalirkan air mata ..airmata aku ikut mengalir laju...huhuh:(






semoga roh mendiang tenang di sana..ku tahu tuhan lebih sayangkan dia...

# aku sayang kamu sahabat..semoga kau tenang di sana..

0 tunding jari kat saya :

Followers

Template by:

Free Blog Templates