** kata kata mutiara **

“Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah. Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu jauhilah dia” - Luqman Al-Hakim

* coretan *

kadang kala pertemuan buat kita rasa bahagia..kadangkala rasa menyesal itu menguasai diri atas pertemuan ..namun siapa kita untuk menghalang atau mengkriktik takdir dari yang MAHA ESA..kerana sebuah pertemuan atau perpisahan itu pasti akan didatangi kebahagiaan atau pun kesedihan..kerana DIA ingin menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi setiap ujian yang DIA diberikan buat kita..kita harus bersyukur kerana diberikan waktu untuk menikmati saat saat begini...dan kita perlu hargai saat saat begini kerana bila tiba masa nya waktu perpisahan akan tiba bila ajal maut itu menemui kita semua...kerana setiap pertemuan ada perpisahan dan setiap yang hidup pasti akan kembali kepada NYA..

Jul 14, 2012

en aqasha Ku :)

malam semua malam ini aku bosan lalu ku buka u tube n en.google tuk mencari lirik lagu M.nasir suatu masa...act tak minat pun lagu ni sebelum ni...ini semua gara gara en aqasha a.k.a ammar..hahhahah! wahh! hebat tak dia...kalau la dia depan mata saya..memamg saya tak lepas dah..naseb suami orang taw..hahah! stop tuk perasan kan diri sendiri oke! hahah! :)) oke oke! story bermula.bila lagu ini di nyayikan secara akustik di dalam drama DDK..so i likeee! sebab?!! en aqasha yang nyanyi..oke...kalau org lain mungkin tak minat sangat kot! hahahha! kalau en.aaron aziz yang nyanyi tak feeling kot mcm ni.hahahah!!! sorry en aaron aziz..hahaah...ape2 pun i likeee so much! muaxxxxx!!! :)) aku sangat suke kan en aqasha dari dulu lagi! yeahh!! tepuk tangan serta kaki sekali! :) oke lihat la bait bait lirik lagu ini..penuh makna taw.! fuh! :)


Bagaimanakan ku mula
Dan apakah kata-kata
Yang indah untuk diabadikan
Tiap wajah berkisah
Tiap madah bererti
Manakah ilhamku

Cahaya di matamu
Senyum di bibirmu
mengukir seribu tanda pertanyaan
Mungkinkah kau jua dalam kerinduan
Di saat begini aku merindukah

Berhelai-helai surat
Terbiar di depanku
Tak dapat aku utuskan
Ku ramas semua
Dan ku buangkan
Jauh dari pandangan

Lalu aku kesal
Ku kumpul semula
Tak dapat ku nyatakan apa yang ku rasa
Jika engkau tahu di dalam hatiku
Mungkinkah kau sahut jeritan batinku

Dengarkanlah panggilanku
Dengarkanlah lagu untukmu
Angin lalu kau sampaikan
Rasa rindu yang membara
Kepadanya

Warna-warna cintaku
Kian pudar bersama
Malam yang gelap gelita
Entahkan kau rasakan
Apa yang aku rasa
Atau kau tak endah

Tapi ku percaya
Semua telah tertulis
Dan niat suciku takkan disiakan
Dan di suatu masa
Di hari yang indah
Ku hulur tanganku
Lalu kau terima

Followers

Template by:

Free Blog Templates